عصر خودرو

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران:

۵۰ بنگاه کوچک و متوسط با هدف تامین مالی به فرابورس معرفی شدند

عصر بازار- مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، یکی از راه های تامین منابع مالی بنگاه های کوچک و متوسط را تامین منابع از بازار سرمایه عنوان کرد و گفت: با این هدف۵۰ بنگاه کوچک و متوسط به فرابورس معرفی شده اند.

۵۰ بنگاه کوچک و متوسط با هدف تامین مالی به فرابورس معرفی شدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایرنا ,«علی یزدانی» گفت: از مجموع 50 شرکت معرفی شده، تاکنون هشت شرکت در فرابورس پذیرفته شده اند.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای اساسی تامین منابع مالی بنگاه های کوچک و متوسط، تامین منابع از بازار سرمایه است گفت: قریب به اتفاق بنگاه های کوچک و متوسط ساز و کارهای لازم را برای ورود به این بازار ندارند و به همین دلیل در گام نخست در تفاهم نامه ای با فرابورس، مقدمه ورود این بنگاه ها به فرابورس فراهم شده است.

    یزدانی شرط پذیرش بنگاه ها در فرابورس را تهیه صورت های مالی حسابرسی شده ذکر کرد و گفت: بنگاه های صنعتی از ورود به فرابورس استقبال کرده اند.

    مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: ورود بنگاه های کوچک و متوسط به فرابورس گام بسیار مثبتی برای تامین منابع مالی بنگاه ها با نرخ ارزان تر و سرعت بیشتر است. از این طریق افرادی در کل کشور می توانند سهامدار این شرکت ها شوند و بنگاه بعد از سال ها به سهامی عام تبدیل خواهد شد.

    یزدانی با تاکید بر اینکه ورود بنگاه ها در فرابورس راهی برای نجات بنگاه های کوچک و متوسط است، درباره چشم انداز اجرای این برنامه گفت: ما در آغاز راه قرار داریم و باید در این مسیر فرهنگ سازی شود. هم اکنون نیمی از بنگاه های کوچک و متوسط، بنگاه های خرد با اشتغال کمتر از 10 نفر هستند که از آنها نمی توانیم زیاد انتظار داشته باشیم. اما بنگاه هایی در حوزه صنعت فعالیت می کنند که محصولات صادراتی، باکیفیت و قابل رقابت دارند و اولویت اول این بنگاه ها حضور در فرابورس است.

     معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش از این به تفاهم نامه همکاری مشترک با فرابورس ایران اشاره کرده و گفته بود: فرابورس به عنوان دومین بورس اوراق بهادار رسمی کشور باهدف تسریع در فرآیند پیاده سازی و تحقق ارکان اقتصاد مقاومتی با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، بازاری ویژه برای فراهم کردن دسترسی عموم بنگاه های اقتصادی کشور بویژه شرکت های کوچک و متوسط و شرکت های دانش بنیان به بازار سرمایه طراحی کرده است.

    وی افزود: در این بازار، شرکت های متقاضی پس از اخذ حدنصاب های مورد نظر، در فرابورس ایران پذیرفته شده و علاوه بر برخورداری از همه مزایای شرکت های پذیرفته شده در بازار سرمایه، مشمول مزایای ویژه این بازار نیز می شوند.

    بر اساس این گزارش، تفاهم نامه همکاری میان فرابورس ایران و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اسفندماه سال گذشته به امضا رسید؛ این تفاهم نامه اهدافی نظیر استفاده از بازار شرکت های کوچک و متوسط فرابورس به منظور پذیرش واحدهای صنعتی، تامین مالی صنایع کوچک از طریق پذیرش در بازار فرابورس و همچنین زمینه سازی و کمک به تجاری سازی فناوری ها در بنگاه های کوچک و متوسط را دنبال می کند.

    بر اساس گزارشی که دی ماه امسال مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ارایه کرد، تا پایان آذرماه امسال ٣٩ هزار و ٨٧ واحد صنعتی پروانه بهره برداری دریافت کرده و به بهره برداری رسیده اند. همچنین نزدیک به 46 درصد واحدهای صنعتی کشور در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقرند.

    واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری در شهرک ها و نواحی صنعتی 790هزار و 900شغل ایجاد کرده است.

    در 9 ماهه نخست امسال 39 هزار و 87 واحد صنعتی به بهره برداری رسید که سرمایه گذاری برای آنها با 11 درصد افزایش نسبت به 9 ماهه پارسال 60 هزار و 550میلیارد ریال بود.

    در این دوره، 832 واحد صنعتی غیرفعال و تعطیل، دوباره راه اندازی شد تا شمار بازگشت این واحدها به چرخه تولید در دولت یازدهم به 2 هزار و 855 واحد برسد.

    در دولت یازدهم با راه اندازی این تعداد واحد تعطیل، 33 هزار و 574 نفر مشغول کار شدند که سهم دوران پس از برجام (از دی ماه 1394)، ایجاد 13 هزار و 890 شغل در سراسر کشور بود.

    در دوران پسابرجام نسبت به دوره پیش از آن، بازفعال کردن واحدهای تولیدی متوقف شده 31 درصد رشد کرده است.

    برچسب ها