عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

پالایشی‌ها شاید لیدر شب عید امسال

عصر بازار- به گفته یک کارشناس بازار سرمایه با وجود رکود در اسفند ماه سال گذشته اما خودرویی هیجانی را به بازار تزریق کردند؛ دور از انتظار نیست که امسال نیز شرکت های پالایشگاهی بتوانند این هیجان را در بازار شب عید امسال ایجاد کنند.

پالایشی‌ها شاید لیدر شب عید امسال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد آنلاین، میر سجاد مسجد موسوی کارشناس بازار سرمایه وضعیت امروز بازار را اینطور ارزیابی کرد و گفت:امروز شاهد بازگشایی نمادهایی مثل "شخارک"، "ملت" و "ساروم" بودیم.
    وی با اشاره به اینکه نماد بانک صادرات به عنوان یکی از  مهم ترین نماد تاثیر گذار در بازار هنوز بازگشایی نشده است،تصریح کرد:اگر این نمادها بازگشایی شوند حجم نقدشوندگی افزایش و ارزش معاملات نیز بالاتر خواهد رفت.
    مسجد موسوی ارزش معاملات امروز را  1348میلیارد ریال عنوان و اظهارداشت: این حجم معاملات با توجه به دوره های قبل بسیار پایین است و آن هم به دلیل کم شدن حجم پول  در دوره های قبل است.
    وی  تصریح کرد:با وجود رکود در اسفند ماه سال گذشته اما خودرویی هیجانی را به بازار تزریق کردند؛  دور از انتظار نیست که امسال نیز شرکت های پالایشگاهی بتوانند این هیجان را در بازار شب عید امسال ایجاد کنند.
    بر اساس این گزارش، در جریان معاملات امروز بازار سرمایه تعداد 550 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 134 میلیارد تومان در 54 هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 15 واحدی در ارتفاع 77 هزار و 812 واحد قرار گرفت.
    بیشترین تاثیر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در روزجاری به نام نمادهای جم، وامید و خاهن شد و در مقابل نمادهای معاملاتی ونوین، وغدیر و وانصار با افت خود مانع افزایش بیشتر شاخص شدند.
    بنابر این گزارش،همچنین نمادهای معاملاتی شرکتهای گروه دارویی برکت، بانک ملت، ساپیا، و گسترش نفت و گاز پارسیان پربیننده‌ترین نمادهای معاملاتی امروز بورس اوراق بهادار بودند.
    در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 442 میلیون ورقه به ارزش 255 میلیارد ریال در 23 هزار نوبت، آیفکس 3.2 واحد رشد کرد و در ارتفاع 869 واحد قرار گرفت.

    برچسب ها