عصر خودرو

در بورس کالای ایران رقم خورد؛

تبعیت سکه آتی از دلار

عصر بازار- معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی روز گذشته به ۴ هزار و ۶۶۷ قرارداد و ارزش آن به ۶۶۷ میلیارد ریال رسید.

تبعیت سکه آتی از دلار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در دومین روز هفته، سکه چهارمین رشد متوالی خود را تجربه کرد و کارشناسان معتقدند خوش‌بینی از روند رو به رشد اونس در بازارهای جهانی در کنار افزایش بهای دلار موجب روند صعودی این فلز زرد در بازار نقدی و آتی شده است.

    به این ترتیب روز گذشته هر پنج سر رسید این بازار با روند افزایشی رو به رو شد، بر این اساس سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 216 هزار تومان، افزایش 0.26 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت 96 با قیمت یک میلیون و 255 هزار تومان رشد 0.05 درصدی را به ثبت رساند. از طرفی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و 301 هزار تومان به فروش رسید و تغییر قیمت مثبت 0.12 درصدی را تجربه کرد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده نیز با نرخ یک میلیون و 347 هزار تومان معامله و با رشد 0.15 درصدی رو به رو شد. در پایان نیز سررسید آبان سال 96 با قیمت یک میلیون و 397 هزار تومان معامله شد و نسبت به روز یکشنبه افزایش 0.18 درصدی را به ثبت رساند.

    نگاهی به بازار نقدی

    روز یکشنبه، سکه تمام بهار آزادی چهارمین افزایش متوالی را تجربه کرد تا وارد کانال یک میلیون و 210 هزار تومان شود. در دومین روز هفته، سکه 7 هزار تومان رشد را ثبت کرد و به قیمت یک میلیون و 213 هزار تومان رسید. به گفته فعالان، قیمت سکه تحت‌تاثیر دو متغیر افزایش قیمت دلار و انتظارات افزایشی سکه‌بازان برای رشد بیشتر طلای جهانی افزایش یافت.

    البته ادامه نگرانی‌های ترامپی نیز باعث شده پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت به نفع طلای جهانی باشد. نظرسنجی‌های «کیتکو» از تحلیلگران حرفه‌ای و سرمایه‌گذاران خرد نشان می‌دهد که اکثر پاسخ‌دهندگان انتظار ادامه رشد ارزش فلز زرد را در هفته جدید کاری دارند. اما در بازار داخلی، سناریوهای متفاوتی برای روند سکه مطرح است و احتمال دارد به کانال یک میلیون و 210 هزار تومان وارد شود.

    برچسب ها