عصر خودرو

مشاور سازمان خصوصی‌سازی خبر داد:

تغییرات در سبد سهام عدالت

عصر بازار- مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: هفت پالایشگاه سبد سقف سهام عدالتشان کاسته شد، پالایشگاههای کرمانشاه ، بندرعباس، تبریز، اصفهان، شیراز و لاوان سهامشان اصلاح شد و به ازای انها دو پالایشگاه افزایش سهم داشته‌

تغییرات در سبد سهام عدالت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایلنا ,جعفر سبحانی، مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی ، در مورد تغییرات در سبد سهام عدالت اظهار داشت: با توجه به مصوبه هیات وزیران تغییراتی در بخشی از سهام عدالت لحاظ شد به این صورت که 7 پالایشگاه، سقف سبد سهام عدالت‌شان تغییر کرد. پالایشگاه‌های کرمانشاه، بندرعباس، تبریز، اصفهان، شیراز و لاوان سهام‌شان کاسته شد و به ازای آن دو پالایشگاه، افزایش سهام عدالت داشته‌اند.

    وی افزود: پالایشگاه‌های امام خمینی‌ در شازند اراک و پالایشگاه آبادان، افزایش سهم داشته‌اند. البته ممکن است این پرسش مطرح شود که آیا سودهایی که قبلا این هفت پالایشگاه به حساب سهام عدالت واریز کرده‌اند و سازمان خصوصی سازی‌ آنها را به حساب خزانه واریز کرده با این قانون عطف به ماسبق نمی‌شود؟ و سودها برخواهد گشت؟ باید گفت: این گونه نخواهد شد و تغییری در این بخش ایجاد نمی‌شود و سودها پا بر جا خواهد بود و به قوت خود باقی است.

    سبحانی تصریح کرد: ارزش ریالی این هفت پالایشگاهی که سهام عدالت آنها تغییر کرد در مقایسه با دو پالایشگاهی که سهامشان افزایش یافت، چندان زیاد نبودند.

    وی خاطر نشان کرد: پالایشگاه امام خمینی شازند اراک 36 درصد و پالایشگاه آبادان 9 درصد نسبت به دوره گذشته رشد داشته‌اند و سهم پالایشگاه شازند نسبت به دوره قبل که 30 درصد بوده به 66 درصد رسید و سهم پالایشگاه آبادان از 40درصد به  49 درصد رسیده است.

    برچسب ها