عصر خودرو

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی:

تنها شرکت عرضه شکر در بورس کالا، شرکت توسعه نیشکر خوزستان است

عصر بازار: مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: تنها شرکتی که در بورس کالا شکر عرضه می‌کند، این شرکت است.

تنها شرکت عرضه شکر در بورس کالا، شرکت توسعه نیشکر خوزستان است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، نسیم صادقی ‌چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران به برداشت 4 میلیون و 845 هزار تن نیشکر و تولید 506 هزار و 946 تن شکر خام با ضریب استحصال 10.46 تن در هکتار در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در سال زراعی گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: میزان تولید شکر در این شرکت 38 درصد از مجموع تولید یک میلیون و 320هزار تنی شکر در کشور است.

    وی افزود: برای امسال تولید 561 هزار تن شکر از مزارع نیشکر استان پیش‌بینی شده که با 10درصد افزایش، ضریب استحصال 10.52 تن در هکتار امکان افزایش این رقم تا 575 هزار تن وجود دارد.

    مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تصریح کرد: از آذرماه سال گذشته و حدود 9 ماه، شکر وارد بازار کشور نشده و این نوع نگاه، نگاه مثبتی از سوی وزارت جهاد کشاورزی به تولیدکنندگان داخلی بود و پس از آن برای نخستین بار اجازه واردات به تولیدکنندگان داده شد.

    صادقی اضافه کرد: با تولید سال زراعی گذشته و نیز خرید 15 هزار تن شکر از کارخانجات دیگر به منظور ایجاد تعادل در بازار نیاز کشور به شکر تامین و تنها شرکتی که در بورس کالا شکر عرضه می‌کند شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان است.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در سال زراعی گذشته همچنین 32 میلیون لیتر الکل، 7 هزار و 765 تن خمیرمایه، 35 هزار و 800 تن خوراک دام و 61 هزار متر مکعب ام.دی.اف در این شرکت تولید شد گفت: این ارقام در سال زراعی امسال به ترتیب 33 میلیون لیتر، 8 هزار و 500 تن، 50 هزار تن و 99هزار متر مکعب پیش‌بینی می‌شود.

    صادقی اضافه کرد: از مجموع الکل تولیدی سال زراعی 93 ـ 94، 11 میلیون لیتر به ترکیه، عراق و افغانستان و 55 درصد خمیر مایه تولیدی به لبنان، عراق، مصر، تاجیکستان، سوریه و افغانستان صادر شد.

    *بدهی حدود 20 هزار میلیارد ریالی شرکت توسعه نیشکر

    عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر ایران در ادامه به بدهی حدود 20 هزار میلیارد ریالی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به سیستم بانکی اشاره کرد و افزود: با وجود این بدهی سنگین و تقسیطی که صورت گرفته هیچ گونه قسط معوقه نداشته است.

    وی بیان کرد: در بین مجموعه‌های نیشکری پس از 20 سال از زمان بهره‌برداری و پس از 15 سال شرکت به تعادل مالی رسیده و تا حدودی سوددهی داشته‌ایم که این خود نقطه عطفی برای شرکت محسوب می‌شود.

    مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بین اینکه پیش بینی می‌شد سال گذشته به دلیل بحران آب و کمبود بارش‌ها این شرکت دچار مشکلات فراوان شود که خوشبختانه سال زراعی خوبی در حال سپری شدن است و فضای مطلوبی برای کشت و کار وجود دارد اضافه کرد: عملیات برداشت از 18 مهرماه امسال آغاز و تا سوم آبان ماه در واحدهای مختلف این شرکت ادامه خواهد داشت.

    صادقی در پایان در خصوص جذب نخبگان و ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان نیز چنین عنوان کرد: این شرکت به جذب و همکاری با نخبگان اصرار دارد و در این زمینه مؤسسات تحقیقاتی خود را مأمور کرده‌ تا با نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان که می‌توانند نیازهای ما را رفع کنند، همکاری داشته باشند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها