عصر خودرو

امروز صورت گرفت؛

آیفکس در آستانه ورود به کانال ۸۷۰ واحدی

آغاز معاملات ثانویه دو صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه

عصر بازار- شاخص کل فرابورس ایران معاملات امروز را با رشد ۳ واحدی به پایان رساند تا بدین ترتیب در ارتفاع ۸۶۹ و آستانه ورود به کانال ۸۷۰ واحدی قرار گیرد. در این میان نمادهای «مارون» و «ارفع» حدود یک واحد اثر مثبت بر آیفکس گذاشتند و نماد «دماوند» نیز با کم‌تر از نیم‌ واحد اثر منفی مانع از رشد بیشتر آن شد.

آیفکس در آستانه ورود به کانال ۸۷۰ واحدی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، بازارهای شش‌گانه فرابورس امروز میزبان دادوستد 442 میلیون ورقه در  بیش از 23 هزار نوبت معاملاتی بودند که ارزشی افزون بر 2 هزار و 553 میلیارد ریال را به همراه داشت.

    این درحالی است که 76 درصد از حجم و نیمی از ارزش معاملات امروز به بازار سهام (مجموع بازاهای اول، دوم، پایه و SME) تعلق گرفت به گونه‌ای که افزون بر 338 میلیون سهم به ارزش بیش از یک هزار و 283 میلیارد ریال در این بازار دست به دست شد. در این میان نمادهای «حریل» و «اپرداز» در صدر این بازار به لحاظ بیشترین میزان حجم و ارزش ایستادند و نماد «ارفع» متعلق به شرکت آهن و فولاد ارفع نیز جایگاه دوم را از این نظر کسب کرد.

    آغاز معاملات ثانویه صندوق‌های جسورانه آتی و رویش

    پس از پذیره‌نویسی صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه رویش لوتوس و آرمان آتی یکم در نمادهای «آتی» و «رویش» در دی‌ماه امسال، از امروز 9 اسفندماه معاملات ثانویه آن‌ها آغاز شد.

    در ادامه، رصد جداول بیشترین افزایش و کاهش قیمت نمادهای فرابورسی نشان می‌دهد که نمادهای «غدیس»، «غگلسا» و «بساما» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرده و در سمت مقابل، نمادهای «حریل»، «کیمیا» و «حسیر» با بیشترین افت قیمتی مواجه شده‌اند.

    توقف و گشایش نمادهای امروز

    امروز ثبت معاملات توافقی نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی اصفهان «شصفها» به منظور برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه نوبت دوم صاحبان سهام در روز چهارشنبه همین هفته متوقف شد. همچنین نماد معاملاتی حق تقدم خرید سهام شرکت سرمایه‌گذاری مسکن پردیس و نماد معاملاتی حق تقدم خرید سهام شرکت مواد اولیه دارویی البرز بالک امروز گشایش یافتند.

    بیشترین حجم و ارزش معاملاتی در اختیار تسه9511

    در روز میانی این هفته معاملاتی، افزون بر 57 هزار ورقه به ارزش بالغ بر 43 میلیارد ریال در تابلو تسهیلات مسکن خریدوفروش شد که امتیاز تسهیلات مسکن بهمن‌ماه 95 بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص دادند؛ «تسه»ها امروز در بازه قیمتی 737 تا 765 هزار ریال معامله شدند. در همین حال مبادله بیش از یک میلیون ورقه به ارزش یک میلیارد ریال نیز حاصل نقل‌وانتقال‌های صورت‌گرفته در بازار اوراق با درآمد ثابت بود.

    برچسب ها