عصر خودرو

همکاری‌ جدید ایران و استرالیا در بخش صنایع معدنی

عصر بازار- در جریان دیدار رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و معاون وزیر صنعت و تجارت استرالیا روی همکاری‌ها جدید در بخش‌های معادن و آب توافق شد.

همکاری‌ جدید ایران و استرالیا در بخش صنایع معدنی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، امروز (هفتم اسفند ماه) سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ‌ میزبان هیات اقتصادی از ایالت ویکتوریا استرالیا به سرپرستی ریچارد بولت - وزیر صنعت، معدن و تجارت ویکتوریا استرالیا بود.

    در این دیدار مقامات ایرانی و استرالیایی به بیان ظرفیت‌های موجود برای ارتباط و همکاری‌ بیشتر پرداختند و بر همکاری‌ها و تعاملات جدید به ویژه در بخش صنایع  معدنی تاکید کردند. 

    در حاشیه این جلسه مهدی کرباسیان - رئیس ایمیدرو - ملاقات با وزیر صنعت و معدن و تجارت استرالیا را مثبت ارزیابی کرد و گفت:‌ خوشبختانه در حال حاضر شرکت‌های استرالیایی در بخش‌های پیمان‌کاری، مشاوره و تکنولوژی با ایمدور و صنایع معدنی ایران همکاری‌های نزدیکی را شروع کرده‌اند

    وی ادامه داد: در جلسه امروز تفاهم شد که گروه مشترکی ایران و استرالیا تشکیل شود تا روابط دو طرف را حوزه آموزش، تحقیقات و تکنولوژی بیشتر کنند. از سوی دیگر نیز پیشنهاداتی را برای سرمایه‌گذاری مشترک مطرح کردیم و قرار است در این کارگروه بررسی شود. 

    رئیس ایمیدرو با اشاره به ظرفیت‌های مناسب برای همکاری‌های ایران و استرالیا تصریح کرد: استرالیا در دو بخش سنگ آهن ظرفیت بسیار بالایی دارد و بزرگترین صادرکننده سنگ آهن است. با توجه به گاز ارزان و فراوان در ایران، این پیشنهاد را مطرح کردیم که آن‌ها می‌توانند سنگ آهن خود را به ایران بیاورند و تولید فولاد انجام دهند و بعد به طور مشترک محصول نهایی را به نقاط مختلف دنیا صادر کنیم. 

    همچنین ریچارد بولت - وزیر صنعت، معدن و تجارت - با بیان اینکه ظرفیت‌های زیادی برای همکاری بین ایران و استرالیا برای همکاری وجود دارد، گفت:‌ ایالت ویکتوریا استرالیا می‌تواند ازنظر مهارت، آموزش و تکنولوژی به ایران کمک کند و ما هم امروز برای همین اینجا جمع شده‌ایم.

    وی افزود: در دو سال گذشته روابط خوبی را با ایمیدرو شروع کرده‌ایم که نقطه آغاز آن حضوررئیس ایمیدرو در استرالیا بود. امیدواریم این روابط ادامه پیدا کند و اینکه بتوانیم در آینده همکاری‌های بیشتری با هم داشته باشیم و تفاهم‌نامه‌هایی را به امضا برسانیم.

    بولت همچنین درباره همکاری‌های ایران و استرالیا در بخش آب گفت: مطمئنا ظرفیت‌های مناسبی برای همکاری در بخش آب بین دو کشور وجود دارد و ایالت ویکتوریا و شرکت‌های ما می‌توانند در بخش آب به ایران کمک کنند که البته تاکنون مذاکراتی هم برای همکاری در این بخش داشته‌ایم.

    برچسب ها