عصر خودرو

معاون اول رئیس جمهوری؛

حضور شرکت‌های خارجی در ایران بدون تاسیس نمایندگی ممکن نیست

عصر بازار- معاون اول رئیس جمهور گفت: هر شرکت خارجی که به دنبال فروش در بازار ایران است باید نمایندگی و خدمات پس از فروش دریافت کند.

حضور شرکت‌های خارجی در ایران بدون تاسیس نمایندگی ممکن نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری در شانزدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان با اشاره به دریافت اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی از سوی اصغر فرهادی گفت: به آقای فرهادی عزیز تبریک می گویم همچنین به عوامل و دست اندرکان فیلم فروشنده که موفق شدند در آمریکا جایزه اسکار را برای دومین بار دریافت کنند.

    وی با اشاره به اینکه این پیروزی از دو جهت اهمیت دارد، گفت: اول اینکه یک اثر هنری ارزشمند را ارائه کردند و دوم اینکه اقدام بسیار صحیحی و ارزشمندی را انجام دادند و در آمریکا برای دفاع از ملت در مقابل حرکت ضدانسانی و غیراصولی مقامات امریکا حضور نیافتند.

    معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: این نشان می دهد که ما ایرانی ها هر جا باشیم هر چند امکان دارد انتقاداتی به مسئولان داشته باشیم اما همین ایرانی بودن ما را دور هم جمع می کند.

    جهانگیری با تاکید بر اینکه باید از حقوق ملت دفاع کنیم، گفت: تمدن دنیا مرهون ایرانی هاست و باید به برخی اتهام های ناروا پاسخ داده شود. امیدواریم با همت ایرانیان عزیز مسیر رو به رشد و ترقی کشور به پیش برود.

    جهانگیری با اشاره به اهمیت رعایت حقوق مصرف کننده اظهار داشت: اگر بخواهیم تولید کننده موفق و سرفرازی باشیم باید تولیدات باکیفیتی ارائه کنیم و بنگاه ها به حقوق مصرف کنندگان کالا توجه کنند.

    وی با بیان اینکه بنگاه های موفق در دنیا به موضوع مشتری اهمیت زیادی می دهند، اظهار داشت: اعتماد مشتری به کالا و خدمات مهمترین سرمایه یک بنگاه است و معتقدم که سرمایه اجتماعی از سرمایه های مادی و طبیعی مهمتر است.

    وی با اعلام اینکه اگر مردم به نظام اعتماد داشته باشند از ده ها چاه نفت اهمیت بیشتری دارد، گفت: همچنین در بنگاه های اقتصادی اعتماد اهمیت زیادی دارد و یک مدیر باید بداند که فقط ماشین آلات سرمایه وی نیست.

    معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هیچ موضوعی مهمتر از اعتماد مشتری نیست، گفت: رقابت حرف اول و آخر را در تولید محصول می زند.

    وی ادامه داد: دولت می تواند ظرفیت ها و استعددها را فراهم کند اما این سرمایه گذار است که تعیین می کند در چه زمینه ای فعالیت کند و یک بنگاه دید محصولش مورد استقبال مردم است باید آن را توسعه بدهد و ظرفیت ها را افزایش دهد.

    وی با اشاره به اینکه تعرفه نباید آنقدر بالا باشد که مصرف کننده از سر اجبار، کالای داخلی بخرد گفت: تعرفه سه ذی نفع اصلی دارد، اول مصرف کننده دوم تولید کننده و سوم دولت که این سه باید در تدوین تعرفه ها نقش داشته باشند.

    وی با اشاره به اینکه انجمن حمایت از مصرف کننده باید نقش دفاع از مصرف کنندگان را بر عهده بگیرد، گفت: سازمان حمایت باید فکری کند تا نقش دفاع از مصرف کننده را چه کسی بر عهده داشته باشد باید فکری کرد که یک نهاد مدنی از حقوق مصرف کننده در دولت دفاع کند.

    وی ادامه داد: در بخش دولتی هم دستگاه ها و نهادهایی که بیشترین خدمات را به مردم ارائه می دهند نهادهای حکومتی هستند که اینها هم باید حقوق مصرف کننده را رعایت کنند.

    وی با تاکید بر اینکه خیلی از کالاهای ایرانی بهتر از انواع خارجی آن است به خصوص برخی کالاها که از برخی کشورها وارد کشور می شود، گفت: گاهی مردم کالایی بدون هویت می خرند که ضمانت نامه ندارد و مشخص است که از بازار غیررسمی وارد کشور شده بنابراین مردم هم باید به این موضوع توجه کنند.

    معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر توجه به موضوع خدمات اظهار داشت: این برای ملت ایران خوب نیست که یک شرکتی خارجی کالای خود را در ایران می فروشد اما دفتر خدمات پس از فروش را در ایران ندارد  بنابراین به دنبال این هستیم هر شرکتی که می خواهد در ایران کالایی را به فروش برساند نمایندگی و خدمات پس از فروش تاسیس کند و آیین نامه آن هم نهایی شده اما اجرایی شدن آن،  نیاز به عزم جدی دارد.

    برچسب ها