عصر خودرو

مشاور سازمان خصوصی‌سازی خبرداد:

واگذاری سرخابی‌ها با طرح جدید بعد از آغاز لیگ پانزدهم

عصر بازار: به گفته مشاور سازمان خصوصی سازی واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس چندماه پس از آغاز لیگ پانزدهم صورت می‌گیرد اما روش آن هنوز مشخص نیست.

واگذاری سرخابی‌ها با طرح جدید بعد از آغاز لیگ پانزدهم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، سیدجعفر سبحانی گفت: به طور کلی بهترین نوع واگذاری، واگذاری از طریق بورس است و همیشه تلاش می شود که واگذاری هر شرکتی در وهله اول،‌ از طریق بورس انجام شود، این روش شفاف ترین روش است، زیرا همه تابلوی قیمت‌ها را می بینند و مشخص است.

    او افزود: از سوی دیگر شرکت هایی که وارد بورس می‌شوند، نباید شرکت های زیان‌ده باشند. اما دو باشگاه استقلال و پرسپولیس جز شرکت های زیان ده هستند،‌ به همین دلیل نمی‌توانستند وارد بورس شوند. بنابراین مزایده بهترین روش واگذاری پس از ارائه در بورس بود، ‌اما پس از انجام چهار مرحله، این روش هم با شکست مواجه شد و این دو باشگاه به فروش نرفتند.

    مشاور  سازمان خصوصی اظهار‌کرد: در حال حاضر روش مزایده را از دستور کار خارج شده است و پس از گذشت چند ماه از آغاز لیگ پانزدهم،‌ دوباره برای واگذاری این دو باشگاه تصمیم‌گیری می‌شود.

    سبحانی بیان کرد،علت این وقفه در وهله اول این است که نمایندگان مجلس بیان کردند که طرحی برای واگذاری مجدد دارند. علت دیگر توقف، این است که اکنون فصل یارگیری این باشگاه‌هاست و نمی‌خواهیم که حواشی واگذاری، اختلالی در یارگیری این دو تیم ایجاد کند. ضمن این‌ که در این مدت یا مجلس مصوبه جدید تولید کرده است که طبق مصوبه جدید واگذاری انجام خواهد شد.

    او افزود: اگر مجلس مصوبه جدید ندهد، دستور واگذاری طبق مصوبه سال 1393 خواهد بود، اما به علت این‌که روش مزایده از دستور کار خارج شده‌است، از روش‌های دیگر استفاده خواهد‌شد.

    به گفته مشاور سازمان خصوصی سازی، روش‌های موجود برای واگذاری در حال حاضر به جز بورس و فرابورس و مزایده،‌ شامل مذاکره، اجاره و پیمان مدیریت هستند. اما ممکن است روش‌های ابتکاری هم در هیات واگذاری مطرح شود. به هر حال به هر روش که این دو باشگاه بخواهند واگذار شوند، باید به تصویب هیات واگذاری برسد.

    سبحانی خاطر‌نشان کرد: آنچه مسلم است این دو باشگاه در لیست واگذاری‌ها قرار دارند و امکان خارج شدن آن‌ها وجود ندارد، مگر این که نقش حاکمیتی پیدا کنند که البته بعید است برای این دو بشگاه نقش حاکمیتی تعریف شود.

    برچسب ها