عصر خودرو

رشد آیفکس با اهرم «مارون»

عصر بازار- روز گذشته نماگر فرابورس ایران با رشد ۴/ ۱ واحدی مواجه شد و در نهایت در ارتفاع ۶/ ۸۶۶ واحدی به کار خود پایان داد.

رشد آیفکس با اهرم «مارون»
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، نماگر این بازار که در ساعات ابتدایی معاملات در حرکت در مسیر نزولی بود، در ساعات پایانی معاملات تحت تاثیر معاملات مثبت در نماد «مارون» صعودی شد. بر همین اساس دو نماد «مارون» و «ارفع» در صدر نمادها با بیشترین تاثیر مثبت در محاسبه آیفکس قرار داشتند. در مقابل «زاگرس» و«شرانل» مانع از رشد بیشتر شاخص این بازار شدند. در جریان معاملات دومین روز معاملاتی در هفته جاری در فرابورس ایران حدود 277 میلیون ورقه بهادار به ارزش 222 میلیارد تومان در بیش از 58 هزار نوبت معاملاتی دست به دست شد.

    معامله حدود 5/ 6 میلیون سهمی نماد «حریل» این نماد را در صدر جدول بیشترین حجم معاملات دیروز قرار داد. نماد «اپرداز» نیز بالاترین ارزش دادوستد سهام را در این بازار تجربه کرد (14 میلیارد تومان). دیروز در گروه حمل و نقل فرابورس بلوک شرکت ریل سیر کوثر در نماد «حسیر4» به فروش رسید. به این ترتیب 94 میلیون و 360 هزار سهم این شرکت با قیمت 450 تومان به ازای هر سهم فروخته شد که ارزش آن بالغ بر 42میلیارد تومان بود.

    در ترافیک بازگشایی نمادها در بورس تهران، فرابورس ایران نیز شاهد بازگشت 5 نماد معاملاتی و دو حق تقدم بود. نمادهای «حریل»، «ارفع»، «قچار»و «زگلدشت»، پس از ارائه اطلاعات پیش بینی درآمد هر سهم منتهی به سال 96، به تابلوی معاملات فرابورس بازگشتند. نماد معاملاتی شرکت بیمه سامان (بساما)، نیز پس از برگزاری جلسه هیات مدیره درخصوص افزایش سرمایه و ارائه اطلاعات پیش بینی با سرمایه جدید، دیگر بازگشایی دیروز فرابورس ایران بود. نماد معاملاتی دو حق‌تقدم سهام مربوط به شرکت‌های مواد اولیه دارویی البرز بالک و سرمایه‌گذاری مسکن پردیس نیز دیروز در فرابورس بازگشایی شد. فرابورس ایران دیروز هم چنین شاهد گشایش نماد بورس کالا در تابلوی الف بازار پایه بود.

     

    گشایش نماد بورس کالا در تابلوی «الف» بازار پایه

    مدیرعامل شرکت فرابورس ایران در بیستمین جلسه «یک دیدار، یک عرضه» که به گشایش نماد معاملاتی بورس کالای در بازار پایه الف فرابورس ایران اختصاص داشت، اظهار کرد: تابلوی الف بازار پایه فرابورس به بورس‌ها و نهادهای مالی اختصاص دارد که از درجه شفافیت و نقدشوندگی بالایی برخوردارند. امیر هامونی اضافه کرد: بورس کالا به‌عنوان اولین شرکت در این تابلو پذیرش شد. وی با بیان اینکه تفاوت تابلو ب و ج بازار پایه به میزان شفافیت و نقدشوندگی شرکت‌ها است، گفت: با هماهنگی سازمان مهلتی به شرکت‌های بازار ب پایه داده شده است تا این شرکت‌ها حداکثر تا تاریخ 31 مرداد 96 معیارهای شفافیت را رعایت کنند. در غیر این‌صورت به تابلوی ج بازار پایه انتقال پیدا خواهند کرد.

    بورس کالا با سرمایه 900 میلیارد ریالی، سود هر سهم را برای سال مالی منتهی به 30 اسفند 95 رقم 329 ریال پیش‌بینی کرده است. «کالا» از این مقدار در 9 ماهه سال جاری 255 ریال معادل 77 درصد را پوشش داده است. بورس کالای ایران همچنین پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 96 را نیز 395 ریال در نظر گرفته که 20 درصد از سود پیش‌بینی شده سال جاری بیشتر است.

    برچسب ها