عصر خودرو

یک کارگزار بورس عنوان کرد:

ضرورت تزریق نقدینگی برای زیرساخت‌های کشور در دوران گذار بورس

عصر بازار- حداد گفت: برای رشد بازار سرمایه باید از پرداخت سود با نرخ کاذب جلوگیری شود تا سرمایه بجای بلوکه شدن در خزانه دولتی در صنعت بکار گرفته و چرخ اقتصاد کشور فعال تر از پیش گردد.

ضرورت تزریق نقدینگی برای زیرساخت‌های کشور در دوران گذار بورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد آنلاین، عضو هیئت مدیره شرکت کارگزاری پارس ایده بنیان درخصوص  عدم رشد بازار سرمایه در روزهای پایانی سال گفت: بورس هر کشور نشانگر اوضاع اقتصادی در آن منطقه است و زمانی که در دوران رکود تورمی به سر می بریم نمی توانیم شاهد رشد در بورس باشیم.
    حامد حداد افزود: بعد از تورم در دولت قبل که با افزایش شدید قیمت ها روبرو بودیم در دولت یازدهم سعی بر حفظ ثبات و عدم افزایش بی رویه قیمت ها شد که این اوضاع بر بورس هم حاکم است.
    مدیرمعاملات اوراق بهادارپارس ایده بنیان با بیان اینکه پس از هر دوره رونق باید دوره افول را پشت سر گذاشت تا بازار برای رشد مجدد آماده شود،تصریح کرد: به تبع این موضوع بیشترشرکت های بورسی سودآوری سال های گذشته را ندارند و سهام شرکت ها جذابیت دوره های پیشین را برای سهامداران نخواهند داشت.
    به اعتقاد این کارشناس بازار سرمایه برای عبور از این دوره گذار و پر شدن اختلاف زمان و رشد ناهمگون قیمت ها باید هرچه منطقی تر با تزریق نقدینگی و سرمایه گذاری در زیرساخت های داخلی باعث افزایش تولید ناخالص داخلی شده تا سایر شرکت های وابسته نیز حرکت کرده و به سود دهی دوره های گذشته برسند.
    حداد این را هم یاد آور شد که  برای رشد بازار سرمایه باید از پرداخت سود با نرخ کاذب جلوگیری شود تا سرمایه بجای بلوکه شدن در خزانه دولتی در صنعت بکار گرفته و چرخ اقتصاد کشور فعال تر از پیش گردد.
    وی با اشاره به اینکه  در این راه همدلی دولت و وزارتخانه های مرتبط با کمک مدیران بورسی یک ضرورت است،اظهارداشت:این اتفاق سبب می شود تا  با تدبیر به فکر سرمایه های مردم باشند و بر شفافیت شرکت ها بیافزایند، زیرا سرمایه ریسک گریز بوده و در شرایط کنونی به سرعت از بازار فعالیت مولد به سمت اوراق با درآمد ثابت که بلای جان صنعت بانکداری است  نقل مکان می کند.
    این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد:در نهایت با وجود ریسک سیاسی در پشت پرده بازار سهام باید منتظر انتخابات ریاست جمهوری باشیم تا از برنامه های دولت دوازدهم برای سیاست های کلان اقتصادی کشور و بورس اوراق بهادار رونمایی شود.

    برچسب ها