عصر خودرو

در یازده ماه امسال حاصل شد؛

تولید بیش از ۲۲ میلیون بشکه میعانات گازی در پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی

عصر بازار- با تلاش، دانش و تجربه‌ی متخصصان و کارکنان پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی، در بازه زمانی یازده ماه امسال، بیش از ۲۲ میلیون بشکه میعانات گازی در پالایشگاه سوم تولید شده است.

تولید بیش از ۲۲ میلیون بشکه میعانات گازی در پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، محسن عطار زاده، رئیس بهره‌برداری پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان این مطلب افزود: در یازده ماه سپری شده امسال با برنامه‌ریزی و تلاش متخصصان و کارکنان پالایشگاه سوم ، 22 میلیون و 276 هزار بشکه میعانات گازی تولید شده است.

    عطارزاده در ادامه افزود: با دستاورد‌های بسیار مهم، پالایشگاه سوم توانسته است نقش مهمی را در جهت  تولید و صادرات میعانات گازی در مجتمع گاز پارس جنوبی ایفا نماید.

    عطارزاده با بیان اینکه مجتمع گاز پارس جنوبی همواره برنامه‌ریزی در افزایش برداشت با در نظر گرفتن تولید صیانتی از مخزن مشترک را در دستور کار قرار داده است خاطرنشان کرد: با اتکاء به دانش و توان نیروهای جوان و متخصص در یازده ماهه امسال، 13 هزار و 550 میلیون استاندارد متر مکعب گاز در پالایشگاه سوم مجتمع گازی پارس جنوبی تولید و فرآورش شده است که با توجه به برودت هوای امسال، این پالایشگاه نقش مهمی در تامین سوخت مصارف خانگی و نیروگاهی کشور ایفاء نموده است

    وی در ادامه با اشاره به تولید دیگر محصولات این پالایشگاه افزود: در همین بازه زمانی، 80 هزار تن گوگرد دانه بندی شده ،560 هزار تن پروپان و 341 هزار تن بوتان نیز در این مجموعه تولید شده است.

    ایشان در ادامه اظهار کرد : تولید گاز اتان که بعنوان خوراک پتروشیمی های مجاور در منطقه مورد استفاده قرار میگیرد نیز با توجه به تعمیرات اساسی انجام شده بر روی توربواکسپندرها که موجب افزایش 200 تنی تولید اتان در روز شده است نیز در مجموع از مرز 661 هزار تن کذشت که این امر نشان از تولید پایدار گاز و سایر محصولات در مجموعه پالایشگاه سوم دارد.

    وی یادآور شد: خوشبختانه مجتمع گاز پارس جنوبی در مسیر افزایش و تولید پایدار گاز در فصل سرمای امسال، توانست گامی موثر را جهت تامین گاز هم‌وطنان بردارد و در این مسیر باشد.

    رئیس بهره‌برداری پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به نقش حیاتی مجتمع در تامین گاز مورد نیاز کشور اظهار کرد: این مجموعه‌ی بزرگ‌ در آینده نزدیک، با همت و پایداری جوانان و متخصصان خود 80 درصد گاز مورد نیاز کشور را تامین خواهد کرد.

    برچسب ها