عصر خودرو

مدیرعامل آبفای کشور مطرح کرد

استقبال آبی‌ها برای جذب سرمایه شرکت‌های آلمانی

عصر بازار- مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: با توجه به دستاوردهای کشور آلمان در حوزه آب، ایران تمایل زیادی برای افزایش همکاری‌های خود با این کشور دارد تا جایی که حتی پیشنهاد تعریف پروژه با ترک مناقصه در وزارت نیرو نیز داده شده است.

استقبال آبی‌ها برای جذب سرمایه شرکت‌های آلمانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، حمیدرضا جانباز امروز – یکشنبه - در هشتمین گردهمایی مشترک ایران و ایالت «نوردراین وستفالن» آلمان، یکی از مشکلات ایران در حوزه مسائل آبی را تامین سرمایه و منابع مالی دانست و اظهار کرد: با توجه به تجارب بسیار خوب شرکت آبفا در تنوع‌بخشی به منابع مالی و استفاده از امکانات بخش خصوصی اعلام آمادگی می‌کنیم که با شرکت‌های آلمانی بتوانیم وارد پروژه‌های مشترکی شویم.

    وی با بیان این‌که برای این مساله استانداردهای متعددی در وزارت نیرو تعریف شده است، عنوان کرد: با توجه به این استانداردها می‌توان گفت که شرایط برای هر دو طرف بسیار مطلوب خواهد بود.

    مدیرعامل آبفای کشور با بیان این‌که فضای پسابرجام فرصت مناسبی برای ارتباط مستقیم کارشناسان ایران و آلمان برای تبادل اطلاعات، استفاده از فناوری‌های روز و تعریف بازار و کار مشترک است، بیان کرد: بخش عمده دستاوردهای ایران در بخش‌های پمپ‌سازی، برق، ژنراتورها، شیرآلات، لوله‌ها و ... با تبادل اطلاعات و فناوری با خارجی‌ها به ویژه آلمان‌ها در سال‌های گذشته حاصل شده و امروز کشور به خودکفایی 95 درصدی در بخش تجهیزات و تاسیسات آب و فاضلاب رسیده است.

    جانباز ادامه داد: اکنون صنعت آب ایران در زمینه ابزار دقیق از خارجی‌ها بهره می‌گیرد که آن هم با توسعه ارتباطات با دیگر کشورهای صاحب نام در این عرصه تامین می‌شود.

    وی با بیان این‌که امروز با وجود همه پیشرفت‌ها در زمینه پروژه‌های زیست محیطی به ویژه طرح‌های فاضلاب، استفاده از فناوری‌های سازگارتر با محیط زیست و با بهره‌وری بالاتر را نیاز داریم، تصریح کرد: توسعه کار در بخش‌های آب و فاضلاب می‌تواند صلح، آرامش، سلامت و بهبود کیفیت زندگی در جامعه را به دنبال داشته باشد و هدف اصلی از برگزاری این نشست مشترک، برقراری ارتباط بی‌واسطه بخش‌های خصوصی ایران و آلمان است.

    به گفته مدیرعامل آبفای کشور، در زمینه‌ی پروژه‌های زیست محیطی توجه زیادی به بحث دانش و تکنولوژی شده است اما با این وجود ایران همچنان نیازمند به‌کارگیری تکنولوژی‌های سازگارتر با محیط زیست و راندمان بالاتر در این زمینه است.

    جانباز با اشاره به ارتباط دیرینه دو کشور ایران و آلمان، گفت: طی سال‌های گذشته ایران توانسته در زمینه تجهیزات و ماشین‌آلات و همچنین جذب بخش خصوصی اقدامات خوبی را انجام دهد، اما این بدین معنا نیست که در حال حاضر از کسب تکنولوژی‌های دیگر بی‌نیاز شده‌ایم. 

    به گفته وی، با توجه به چالش‌های پیش‌ آمده در بخش آب شاهد خشکسالی‌های دامنه‌دار در کشور هستیم لذا طراحی و اجرای خطوط انتقال، استفاده از ابزار دقیق، استفاده از تکنولوژی برای بازچرخانی آب و موارد دیگر در این مساله نشان می‌دهد که برخلاف پیشرفت‌های صورت گرفته ایران در حوزه آب لازم است که همچنان به دنبال کسب تکنولوژی باشیم.

    مدیرعامل آبفای کشور اظهار کرد: در شرایط فعلی لازم است که با شرکت‌های آلمانی وارد تبادل اطلاعات شویم به‌طوری که بتوانیم از تکنولوژی‌های روز این شرکت‌ها استفاده و اقدام به تشکیل بازار مشترک کنیم.

    برچسب ها