عصر خودرو

گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد

حال ناخوش اقتصاد جهان در سال آینده

عصر بازار: موسسه خدمات مالی و بانکداری «گلدمن ساکس« در یک برآورد مختصر، پیش‌بینی جدید خود را از وضعیت اقتصاد جهان و بازارهای آمریکا در سال آینده پیش‌روی سرمایه گذاران قرار داد.

حال ناخوش اقتصاد جهان در سال آینده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، موسسه «گلدمن ساکس» روز گذشته، پیش‌بینی خود را از رشد اقتصادی آمریکا در سال 2016، از 2.8 درصد در برآوردهای گذشته، به 2.4 درصد کاهش داد.

    به گزارش شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس، موسسه گلدمن ساکس همچنین پیش‌بینی خود از چشم‌انداز رشد اقتصادی جهان در سال 2016 را از پیش‌بینی 4.3 درصدی پیشین خود به 3.7 درصد کاهش داد. این موسسه به خوبی نگرانی‌هایی که سبب ترس سرمایه‌گذاران شده، نظیر اتفاقات توقف ناگهانی رشد اقتصادی چین را در گزارش جدید خود منعکس کرده است.

    تحلیلگران گلدمن ساکس می‌گویند: چین بسیار کندتر از آنچه که در گذشته برآورد کرده‌ بودیم، رشد داشته است.

    بانک گلدمن‌ ساکس، پیش‌بینی کرد تولید ناخالص داخلی چین، سال آینده 6.4 درصد باشد که این رقم در مقایسه با نرخ رسمی کنونی، 0.4 درصد کمتر خواهد بود.

    باتوجه به گفته‌های روز دوشنبه ازسوی دولت چین، که در آن اذعان شد این کشور در ماه آگوست، با کاهش حدود 9 درصدی در سود صنایع روبرو شده، در این صورت این جدی‌ترین سقوط سود صنایع چین طی چهارسال اخیر محسوب می‌شود. بنابر اعلام گلدمن ساکس، اقتصاد چین طی ماه‌های اخیر به میزان قابل توجهی کند شده به‌طوری‌که برخی تحلیلگران معتقدند که سرعت واقعی رشد اقتصادی چین ممکن است بسیار کمتر از چیزی باشد که شاخص GDP نشان می‌دهد.

    «اورن کلاچکین»، اقتصاددان موسسه «آکسفورد اکونومیک» با انتشار یادداشتی تصریح کرد که سرعت فعالیت‌های اقتصادی چین به مرز هشدار رسیده است. وی افزود: اقدام مسئولان این کشور در ماه آگوست مبنی بر کاهش عمدی ارزش یوآن، ضمن اینکه اعتماد سرمایه‌گذاران را سلب کرده، سبب وخامت وضعیت فرار سرمایه از چین شده است.

    البته، گلدمن ساکس این نگرانی‌ها را تنها به چین منحصر نمی‌داند بلکه برزیل، هند، روسیه و سایر اقتصادهای نوظهور مهم نیز با کاهش تقاضای جهانی برای کالاهای اولیه نظیر نفت و مس، دچار ضعف شده‌اند. اهمیت این اقتصادها طی سال‌های اخیر افزای یافته به‌طوری‌که آنها روی‌هم رفته 60 درصد از کل تولید ناخالص داخلی در جهان را به خود اختصاص می‌دهند. سرمایه‌داران از این نگران هستند که ادامه روند کندی اقتصاد در این کشورها، همراه با کندی اقتصاد چین می‌تواند منجر به گسترش دامنه این بحران‌ها به سراسر جهان کشیده خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو