عصر خودرو

هزینه ۱۴ میلیارد دلاری انتقال گاز؛

جزئیات ساخت ۲ خط لوله جدید گاز

عصر بازار- مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز از ساخت ۲ خط لوله جدید انتقال گاز طبیعی با هزینه سرمایه گذاری حدود ۱۴ میلیارد دلاری در ایران خبر داد.

جزئیات ساخت ۲ خط لوله جدید گاز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، حسن تربتی درباره برنامه جدید احداث خطوط لوله جدید انتقال گاز طبیعی در ایران، گفت: در قالب اجرای برنامه ششم توسعه باید 28 تاسیسات جدید تقویت فشار گاز و بیش از 6 هزار کیلومتر خطوط لوله انتقال گاز طبیعی در کشور احداث شود.

    مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به برنامه ریزی برای ساخت 2 خط لوله بزرگ انتقال گاز از جنوب به شمال کشور، تصریح کرد: بر این اساس به زودی مناقصه ساخت خط لوله نهم سراسری گاز از دهگلان به میاندوآب به زودی برگزار می شود و ساخت سایر قطعه های این خط لوله انتقال گاز هم در آینده برگزار خواهد شد.

    این مقام مسئول با بیان اینکه هدف از ساخت این قطعه از خط لوله نهم سراسری به منظور افزایش ظرفیت انتقال گاز طبیعی ایران به اروپا در آینده است، بیان کرد: هزینه ساخت خط لوله نهم سراسری و تمامی تاسیسات تقویت فشار گاز در مسیر آن حدود هشت میلیارد دلار برآورد می شود.

    تربتی همچنین با اشاره به برنامه ساخت خط لوله 11 سراسری انتقال گاز، تاکید کرد: هزینه ساخت این خط لوله هم حدود 6 میلیارد دلار برآورد می شود.

    مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، خاطرنشان کرد: خط لوله نهم سراسری گاز از محل بند ق قانون بودجه و با سرمایه گذاری بخش خصوصی قابلیت احداث را دارد.

    بر اساس این گزارش، هدف از ساخت این دو خط لوله سراسری انتقال گاز فازهای پارس جنوبی به شمال کشور و همچنین واردکردن بخشی از گاز در چرخه صادرات است.

    این دو خط لوله 56 اینچی در مجموع به طول تقریبی سه هزار کیلومتر هستند که خط لوله یازدهم 1100 کیلومتر و خط لوله نهم 1900 کیلومتر خواهد بود که هر کدام ظرفیت انتقال روزانه 110 میلیون مترمکعب گاز را دارند.

    برچسب ها