عصر خودرو

"ایران خودرو" رفع ابهام کرد

عصر بازار- شرکت ایران خودرو به ابهامات سازمان بورس درخصوص اولین بودجه اسفند ۹۶ پاسخ داد.

"ایران خودرو" رفع ابهام کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، دلیل کاهش تعداد فروش محصولات گروه پژو، سمند و لوگان و پیش بینی افزایش نرخ محصولات اشاره شده برای سازمان باتوجه به عدم تصویب و ابلاغ افزایش نرخ جدید توسط شورای رقابت، جای ابهام داشت.

    ایران خودرو در پاسخ به این ابهام بیان کرد که پیش بینی تولید و فروش سال 96 با در نظر گرفتن شرایط حاکم بر بازار،وضعیت صنعت خودرو،استقبال مشتریان و سایر عوامل صورت می گیرد که در برخی موارد افزایش یا کاهش داشته، همچنین براساس توافق قبلی با شورای رقابت امکان افزایش نرخ محصولات در سال آتی متناسب با تورم بخشی خودرو که سالیانه از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود امکان پذیر است.

    این شرکت همچنین علت افزایش 56 درصدی هزینه های جذب نشده و کاهش 38 درصدی هزینه استهلاک را توضیح داد: هزینه های جذب نشده متناسب با ظرفیت خط تولید و برنامه تولید سال آتی برآورد شده، محاسبات مذکور از یک سو به دلیل کاهش تیراژ تولید سال آتی، افزایش هزینه ها و از سوی دیگر به دلیل برنامه انتقال تولید برخی محصولات در سایتهای دیگر موجب افزایش هزینه جذب نشده سال آتی شده است.

    کاهش محسوس هزینه استهلاک نیز به دلیل اتمام زمانی محاسبه هزینه استهلاک بخشی از داراییهای شرکت در سال آینده است، ضمنا سرمایه گذاری برای خطوط تولید محصول پژو 2008 مربوط به شرکت ایکاپ(ایران خودرو و پژو فرانسه) است و در محاسبه هزینه استهلاک ایران خودرو لحاظ نمی شود.

    در پایان شرکت به دلیل عدم بروز رسانی سود ناشی از سرمایه گذاری در شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو به همراه درصد مالکیت پاسخ داد: به دیلل عدم تحقق فروش سهام این شرکت تا تاریخ تهیه بودجه ضرورتی به تعدیل درصد مالکیت وجود نداشت.

     

    برچسب ها