عصر خودرو

در هفته ای که گذشت؛

حجم عرضه محصولات پتروشیمی افزایش یافت

عصر بازار- در هفته ای که گذشت حجم معاملات محصولات پتروشیمی به ۴۴ هزار و۲۱۰ تن رسید.

حجم عرضه محصولات پتروشیمی افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، عرضه محصولات پلیمری 91 هزار و 554 تن و تقاضای آن هم بالغ بر 138 هزار و 210 تن بود.

    به این ترتیب در هفته ای که گذشت تالار معاملات شرکت بورس کالای ایران شاهد حجم عرضه های در خور توجه بود، به طوری که بیش از 91 هزار محصول پلیمری عرضه شد و برخی از گریدهای پلیمری نیز افزایش حجم عرضه را تجربه کردند.

    در کل بیش از 48 درصد از محصولات عرضه شده توسط خریداران، معامله شد. همچنین 21 گرید در گروه محصولات پلیمری با رقابت قیمتی معامله شدند. البته گرید های همچون پلی اتیلن های سنگین و سبک نیز با کاهش حجم معاملات مواجه شدند.

    در همین حال همچنان پلی پروپیلن های نساجی و پلی اتیلن های اکستروژن در کانون توجه خریداران قرار دارند و در صدر محصولات جذاب در گروه پلیمری ها به شمار می روند.

    به این ترتیب با وجود نزدیکی به سال جدید، با توجه به پی گیری شورای رقابت و بورس کالای ایران شاهد عدم کاهش عرضه ها از سوی شرکت های پتروشیمی هستیم. به گفته کارشناسان بازار افزایش عرضه ها سبب شده تا در هفته ای که گذشت رقابت برای محصولات پلیمری بسیار معقول و منطقی باشد.

    در همین حال در هفته ای که گذشت بیشترین حجم عرضه مربوط به PVC  با 21 درصد سهم بازار بود، رتبه دوم نیز به گروه  پلی پروپیلن های نساجی با 14 درصد ، رتبه سوم هم به  گروه PET گرید بطری با 10 درصد سهم بازار اختصاص داشت. در کل گروه پی وی سی و پلی اتیلن ترفتالات گرید بطری 45 درصد حجم کل عرضه های بازار را به خود اختصاص دادند.

    همچنین گروه پلی پروپیلن نساجی با بیش از 83 هزار تن تقاضا و معادل 61 درصد کل تقاضای بازار بیشترین تقاضای این هفته را به خود اختصاص دادند.

    برچسب ها