عصر خودرو

مدیرعامل تامین سرمایه امید مطرح کرد؛

بازار سرمایه، مسیری مطمئن برای تامین مالی بلندمدت

عصر بازار- مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امید، با بیان اینکه بخش عمده ای از تامین مالی شرکت ها از طریق بانک ها صورت می گیرد، گفت: برای افزایش تامین مالی در بازار سرمایه باید به سمتی حرکت کرد که بین دو بازار پول و سرمایه ارتباط نزدیکی ایجاد شود.

بازار سرمایه، مسیری مطمئن برای تامین مالی بلندمدت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، حبیب رضا حدادی اظهار داشت: بازار سرمایه مهمترین محل تامین مالی بلند مدت شرکت ها در اقتصاد شناخته می شود و بیشترین سهم تامین مالی متعلق به این بازار است و بانک به عنوان بازار پول برای تامین مالی کوتاه مدت و مبلغ کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

    این مقام مسوول در خصوص راهکارهای افزایش سهم بازار سرمایه در تامین مالی شرکت ها گفت: برای رسیدن به افزایش تامین مالی شرکت ها از مسیر بازار سرمایه، باید زیرساخت های مناسب این موضوع فراهم شود که نیازمند زمان بیشتری است.

    وی کاهش نرخ سود بانکی و برنامه ریزی برای تک رقمی شدن این نرخ را یکی از گام های موثر در جهت افزایش سهم بازار سرمایه در تامین مالی شرکت ها خواند و عنوان کرد: باید کنترل این نرخ به سرعت اتفاق بیفتد چراکه تا زمانی که بانک ها بدون ریسک سود ثابت بالایی را به سرمایه گذاران پرداخت می کنند، سرمایه به سختی وارد بازار سهام می شود و تا زمانی که سرمایه در بازار سهام تزریق نشود فرآیند تامین مالی به درستی از طریق بازار سرمایه انجام نخواهد شد.

    مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امید با اشاره به اینکه ابزارهای متنوعی برای تامین مالی در بازار سرمایه منتشر شده اند، تصریح کرد: طراحی اوراقی به نام سلف موازی استاندارد، اتفاقی بود که در چند سال اخیر رخ داد و مختص تامین مالی از طریق بورس کالا و انرژی و شرکت های پتروشیمی و فولادی است.

    وی در خصوص اوراق سلف موازی ادامه داد: این اوراق جزء بهترین اوراق های تامین مالی کوتاه مدت یکساله بوده و این نوع ابزار برای شرکت های تولیدی که کالا ارائه می دهند و کالایشان هم در بورس کالا پذیرفته شده است، بسیار مفید است.

    حدادی افزود: اوراق های مشابه دیگری نیز در دست اقدام و بررسی است که پس از بررسی های لازم سازمان و رفتن به کمیته های فقهی و گرفتن ابلاغیه ها در راستای تامین مالی سایر صنایع بکار برده خواهد شد و کمک خیلی شایانی به تامین مالی شرکت ها خواهد کرد.

    وی با اشاره به اینکه یکی از راه های تامین مالی، جذب سرمایه گذار خارجی است، گفت: برای دست یافتن به تامین مالی از طریق سرمایه گذاران خارجی، باید بسترسازی ورود سرمایه گذاران خارجی را تسریع کنیم و یکی از اقدامات موثری که در این خصوص می توان انجام داد، ایجاد صندوق های ارزی است. با صندوق های ارزی تعامل با سرمایه گذاران خارجی تسهیل می شود.

    این مقام مسوول در خصوص صندوق های ارزی تصریح کرد: موضوع راه اندازی صندوق های ارزی در سازمان بورس و اوراق بهادار در دست مطالعه است و در این زمینه مجوزهای لازم باید اخذ شود.

    برچسب ها