عصر خودرو

ایجاد بازارهای تخصصی نفت و گاز راهکار تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان

عصر بازار- دبیر اولین بازار تکنولوژی و نوآوری نفت و گاز ایران با بیان این‌که به دنبال راه‌اندازی بازارهای تخصصی صنعت نفت و گاز در مناطق نفت‌خیز هستیم، گفت: با فعالیت این بازارها بسیاری از مشکلاتی که هم‌اکنون در مسیر تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان و بازاریابی آن‌ها وجود دارد، رفع خواهد شد.

ایجاد بازارهای تخصصی نفت و گاز راهکار تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایسنا، مبین غفوری، در اختتامیه اولین بازار تکنولوژی و نوآوری صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران که با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و با حضور مدیران و کارشناسان شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدکننده قطعات و تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و مدیران پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها، متخصصان و مدیران بازرگانی صنایع نفت و گاز حاضر در منطقه پارس جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: با تفاهمی که با شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدکننده تجهیزات و قطعات صنعت نفت و گاز داشتیم، تجاری‌سازی و بازاریابی این محصولات بصورت متمرکز انجام می‌شود.

    وی با بیان این‌که اجرایی شدن اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه نفت و گاز به تعریف راهبرد مشترک و ارتباط نزدیک تولیدکنندگان و مدیران این صنعت نیاز دارد، افزود: این تجاری‌سازی و بازاریابی با دیدگاه تولید انبوه و تخصصی تجهیزات و انتقال فناوری روز دنیا برای محصولاتی که هم اکنون تولید داخلی نداریم، با هماهنگی مدیران بازرگانی پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها انجام خواهد گرفت.

    به گفته غفوری، این رویکرد به تخصصی شدن شرکت‌های دانش‌بنیان، بهینه‌شدن هزینه‌ها و سودآوری، بزرگ شدن و پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان و تامین قطعات و تجهیزات صنعت نفت خواهد انجامید.

    غفوری با بیان این نکته که با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدکننده صنعت نفت و گاز به دنبال راه‌اندازی بازارهای تخصصی صنعت نفت و گاز در مناطق نفت خیز هستیم، گفت: با فعالیت این بازارها بسیاری از مشکلاتی که هم‌اکنون در مسیر تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان و بازاریابی آن‌ها وجود دارد، رفع خواهد شد.

    وی تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان، محلی برای ارائه توانمندی‌ها و تولیدات خود خواهند یافت و این فرصت بسیار استثنایی برای صنعت نفت و گاز کشور نیز محسوب می‌شود که تولیدکنندگان قطعات و تجهیزات از نزدیک با مشکلات و نیازمندی‌ها آشنا شده و راهکارها، تخصص و فناوری خود را برای رفع آن به کار گیرند.

    بررسی مدل‌های تجاری‌سازی و بهره‌برداری از محصولات دانش‌بنیان

    بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، در نشست‌های تخصصی حاشیه اولین بازار تکنولوژی و نوآوری صنایع نفت گاز و پتروشیمی ایران مدیران شرکت‌های دانش بنیان به بیان مشکلات در حوزه تجاری‌سازی محصولات و بهره‌برداری از آن در فازها، پالایشگاه و پتروشیمی‌ها پرداختند.

    در این جلسه شرکت‌کنندگان اظهار کردند که تولید محدود قطعات و تجهیزات برای شرکت‌های دانش بنیان صرفه اقتصادی نداشته و باعث بروز مشکلات می‌شود. به اعتقاد مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان، چاره رهایی از این موضوع با توجه به نیازمندی‌های مشابه در صنعت نفت و گاز، تولید تخصصی هر شرکت و خرید متمرکز تجهیزات از شرکت‌های دانش‌بنیان است.

    برچسب ها