عصر خودرو

گزارش هفتگی؛

انعقاد ۲۸ هزار قرداد آتی سکه در بورس کالا

عصر بازار- حجم و ارزش معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی هفته گذشته به ترتیب روی ارقام ۲۸هزار و ۸۷۴ قرارداد و ارزش ۳ هزار و ۹۷۱میلیارد ریال قرار گرفت .

انعقاد ۲۸ هزار قرداد آتی سکه در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، روند معاملات سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران طی هفته گذشته روند کم نوسانی را تجربه کرد، این در شرایطی است که بهای اونس در بازارهای جهانی و نرخ ارز طی هفته اخیر تمایل بیشتری به صعود داشتند و این موضوع موجب شد بیشتر خریداران در فاز احتیاطی به سر ببرند.

    بر این اساس طبق روال معاملات آتی سکه، سررسید آبان سال 96 یعنی دورترین موعد تحویل بازار آتی به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران 25هزار و 903 قرارداد را به ارزش 3هزار و 586میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند. در رتبه دوم معاملات هفتگی آتی سکه، سررسید شهریور سال آینده قرار گرفت؛ در این سررسید یک هزار و 662 قرارداد به ارزش 222میلیارد ریال منعقد شد. قرارداد تحویل اردیبهشت سال آتی نیز با ثبت 568 قرارداد به ارزش 70 میلیارد ریال در مکان سوم پرمعامله ترین سررسید بازار آتی قرار گرفت. به همین ترتیب دو سررسید اسفند سال جاری و تیر 96 نیز به ترتیب با 488 قرارداد به ارزش 59 میلیارد ریال و 253 قرارداد به ارزش 32میلیارد ریال در انتهای جدول بازار آتی سکه قرار گرفتند.

    نگاهی به آخرین روز معاملاتی

    بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) بیانگر آن است که در مجموع یک هزار و 805 قرارداد منعقد شده است.

    براساس آمار معاملات، سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 207 هزار تومان، افزایش 0/05درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت 96 با قیمت یک میلیون و 248 هزار تومان رشد0/13درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و 293 هزار تومان به فروش رسید و با افزایش 0/06درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 337 هزار تومان معامله و رشد 0/08 درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال 96 با قیمت یک میلیون و 386 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/50درصدی را به ثبت رساند.

    سکه در بازار نقدی طی هفته گذشته با نوسان رو به پایینی رو به رو شد، اما پنجشنبه گذشته بهای اونس در بازارهای جهانی افزایش یافت و تغییرات رو به بالایی را  برای بهای سکه طی این روز ایجاد کرد.

    برچسب ها