عصر خودرو

در هفته گذشته از طریق فرابورس ایران؛

۷۰۱۹ نفر با خرید اوراق تسهیلات، وارد فرایند خرید مسکن شدند

عصر بازار- تعداد ۷۰۱۹ نفر با خرید بیش از ۳۲۳ هزار برگه اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن از فرابورس ایران، وارد فرایند دریافت تسهیلات از بانک مسکن شدند.

۷۰۱۹ نفر با خرید اوراق تسهیلات، وارد فرایند خرید مسکن شدند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، مدیریت امور ارتباط با مشتریان و خدمات الکترونیک شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد در هفته گذشته بیش از 1740 میلیارد و 727 میلیون ریال انواع سود به 1576 سرمایه گذار پرداخت کرده است.

    همچنین در این مدت 46 پاکت حق تقدم سهامداران سینا دارو و فایل نهایی حق تقدم شرکت پتروشیمی کازرون به امور ناشران این شرکتها ارسال و تعداد 59 مورد اصلاح مشخصات و تعداد 19 وکالت نامه تایید شده است.

    بر اساس این گزارش، در جریان معاملات هفته گذشته فرابورس ایران نیز تعداد 7019 نفر با استفاده از اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن وارد فرایند دریافت تسهیلات از بانک مسکن شدند که حجم این معاملات بیش از 323 هزار برگه اوراق بوده است.

    گفتنی است؛ معاملات حق تقدم تسهیلات مسکن از سال 89 در شرکت فرابورس ایران آغاز شده است که هم اکنون بیش از 20 نماد حق تقدم تسهیلات مسکن در این شرکت معامله می‌شود.

    بر اساس بخشنامه بانک مسکن، نرخ سود تسهیلات خرید خانه، فروش اقساطی و جعاله تعمیر مسکن از 18.5به 17.5 درصد کاهش یافته و مدت زمان باز پرداخت تعیین شده است.

    همچنین سقف فردی تسهیلات خرید از محل گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در تهران 600 میلیون ریال، در مراکز استانها و شهرهای بالای 200 هزار نفر500 میلیون ریال و سایر مناطقه شهری 400 میلیون ریال است.

    برچسب ها