عصر خودرو

گزارش هفتگی بررسی بازارها منتشر شد:

افزایش ۱۰ درصدی حجم معاملات هفتگی سهام در بورس تهران

عصر بازار- بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که به بررسی عملکرد بورس تهران، فرابورس ایران، ۱۷ بورس معتبر خارجی، قیمت ارز و سکه، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت، اطلاعیه های مهم منتشرشده در کدال و خبرهای مهم در طول هفته پرداخته، در هفته گذشته حجم معاملات ۴,۷۶۵ میلیون سهم و ارزش آن ۹,۵۷۳ میلیارد ریال بوده است که حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته گذشته به ترتیب ۱۰ درصد افزایش و ۲۶ درصد کاهش داشته است.

افزایش ۱۰ درصدی حجم معاملات هفتگی سهام در بورس تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس تهران، سه صنعت «مخابرات» با 21.2 درصد، «خودرو و ساخت قطعات» با 19 درصد و «سرمایه گذاری ها» با 10.4 درصد بیش از 50 درصد از حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص دادند.

    به گزارش روابط عمومی بورس تهران، بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که هر هفته توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران تهیه و منتشر می­شود، از ابتدای سال تا چهارم اسفند 1395 شاخص کل (هم­وزن) بورس تهران 18.5 درصد رشد داشته است. این در حالی است که در مدت مشابه شاخص کل (ارزش- وزنی) 3 درصد کاهش داشته است. در مدت مشابه شاخص فرابورس ایران 7.6 درصد، قیمت سکه بهار آزادی 16.3 درصد، قیمت دلار (آزاد) 10.2 درصد و قیمت یورو (آزاد) 6.8 درصد افزایش داشته است.

    بر این اساس در 30 روز منتهی به چهارم اسفند‌ماه 1395، صنعت «استخراج سایر معادن» با بازدهی 85.1+ درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت. در مدت مشابه صنعت «بانک­ ها و موسسات اعتباری» با افت 13.9 درصدی، بیشترین افت را تجربه کرد. در میان شرکت ­ها، شرکت «تامین‌ ماسه‌ ریخته‌گری» با 85.1+ درصد بیشترین افزایش و «بانک ملت» با 42.5- درصد بیشترین کاهش را داشتند.

    در مقایسه شاخص بورس­های اوراق بهادار، در هفته منتهی به ششم اسفند‌ماه 1395، شاخص بورس شانگهای (SSEC) با رشد 1.6 درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس عربستان (TASI) با افت 1.2 درصدی، کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده­اند.

    مطابق این گزارش از ابتدای سال تا ششم اسفند 1395، قیمت انواع نفت با افزایش همراه بود و قیمت نفت وست‌تگزاس، برنت و اپک به ترتیب 40.4، 38.8 و 56.4 درصد رشد داشته است. در مدت مشابه و در میان قیمت فلزات اساسی، روی با 60.7 درصد بیشترین و طلا با 2.2 درصد کمترین بازدهی را داشتند.

    از مهم­ترین اتفاقات هفته گذشته می ­توان به می­توان به اعلام نرخ 8.7 درصدی تورم برای بهمن ماه از سوی بانک مرکزی، تصویب تعدیل در افزایش سرمایه شرکت های بیمه توسط هیات دولت، اعلام قیمت پایه انواع محصولات پتروشیمی از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی، امضای تفاهم همکاری مپنا و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب برای توسعه سه میدان نفتی، دیدار هیات عمانی با مدیر عامل بورس تهران، بازدید هیات فنی پژو فرانسه از شرکت های قطعه ساز ایرانی و تصویب کلیات لایحه بودجه سال 96 کل کشور اشاره کرد.

    همچنین از مهم­ترین اطلاعات منتشر شده بر روی کدال می­توان به پیش ­بینی شرکت­ها برای سال مالی جدید، شناسایی 75 ریال زیان بانک صادرات در 9 ماهه نخست سال 95، تعدیل مثبت 83 درصدی پالایش نفت تهران و تعدیل مثبت 106 درصدی پالایش نفت بندرعباس اشاره کرد.

    برای دریافت اصل گزارش اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها