عصر خودرو

با ابلاغ جهانگیری؛

دولت به وزارت امور اقتصادی و دارایی برای انتشار اسناد خزانه اسلامی اجازه داد

عصر بازار- معاون اول رییس جمهوری تصویبنامه هیات وزیران در خصوص مجوز به وزارت امور اقتصادی و دارایی برای انتشار حداکثر یکصد و چهل و پنج هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی را به دستگاه های ذیربط ابلاغ کرد.

دولت به وزارت امور اقتصادی و دارایی برای انتشار اسناد خزانه اسلامی اجازه داد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل ازایرنا، اسحاق جهانگیری، این مصوبه را برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

    متن مصوبه هیات وزیران به شرح زیر است:
    1- به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داده می‌شود بر اساس سازوکار مقرر در آیین‌نامه اجرایی بند (ز) تبصره (5) قانون بودجه سال 1395 کل کشور، موضوع تصویب‌نامه شماره 69348/ت53410هـ مورخ 9/6/1395 نسبت به انتشار حداکثر یکصد و چهل و پنج هزار میلیارد (000ر000ر000ر000ر145) ریال اسناد خزانه اسلامی، شامل هشتاد و پنج هزار میلیارد (000ر000ر000ر000ر85) ریال اسناد خزانه اسلامی با سررسید حداکثر یک سال و شصت هزار میلیارد (000ر000ر000ر000ر60) ریال اسناد خزانه اسلامی با حفظ قدرت خرید و با سررسید دو سال مطابق تخصیص اعلام شده توسط سازمان برنامه و بودجه کشور اقدام نماید.
    2- سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است به عنوان متعهد تأمین و تخصیص اعتبار، اعتبار لازم برای بازپرداخت قیمت اسمی اسناد خزانه اسلامی در سررسید و هزینه حق عاملیت واگذاری موضوع این تصویب‌نامه را طی ردیف خاصی در لوایح بودجه‌های سنواتی کل کشور پیش‌بینی و خزانه‌داری کل کشور با اولویت و یا از سرجمع بودجه نسبت به تسویه آنها اقدام می‏نماید.
    3- سازمان برنامه و بودجه کشور، احکام لازم برای تعهد و بازپرداخت اصل اسناد سررسید شده و پرداخت هزینه حق عاملیت واگذاری را در لوایح بودجه سنواتی کل کشور پیش‌بینی می‌نماید.

    ** ابلاغ مصوبه دولت در خصوص صدور کارت حمایت تحصیلی برای افراد لازم‌التعلیم فاقد مدارک هویتی

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، همچنین هیات دولت با هدف توسعه عدالت اجتماعی و آموزشی و پیشگیری از افزایش آسیب‌های اجتماعی، با صدور کارت حمایت تحصیلی برای ثبت‌نام و تحصیل افراد لازم‌التعلیم که فاقد مدارک هویتی لازم هستند، موافقت کرد.
    هیات وزیران در جلسه 1395.11.27 به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و به استناد اصل 138 قانون اساسی تصویب کرد :
    1- وزارت کشور (فرمانداری ها )موظف است با همکاری وزارت آموزش و پرورش به منظور پوشش کامل تحصیلی افراد لازم التعلیم فاقد مدارک هویتی لازم که از نظر سنی امکان ثبت نام و تحصیل در نظام آموزش رسمی کشور را دارند کارت شناسایی ویژه ای با عنوان 'کارت حمایت تحصیلی' صادر نماید تا امکان ثبت نام و تحصیل افراد ذی نفع در مدارس کلیه دوره های تحصیلی داخل کشور فراهم شود.
    2- وزارت کشور با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش دستورالعمل صدور کارت حمایت تحصیلی را به فرمانداری ها ابلاغ می کند.
    3- سازمان ثبت احوال کشور مکلف است با زمان بندی مشخص، اقدامات قانونی لازم برای صدور شناسنامه این افراد را انجام دهد .
    4- اتباع خارجی مشمول آیین نامه نحوه آموزش اتباع خارجی، موضوع تصویب نامه شماره 13897/ ت 52163 ه مورخ 1395.02.08 خواهند بود.
    معاون اول رییس جمهوری این مصوبه را به وزارتخانه های کشور و آموزش وپرورش ابلاغ کرد.

    برچسب ها