عصر خودرو

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

عرضه محصولات در بورس کالا از فرار مالیاتی جلوگیری می‌کند

عصر بازار- یک نماینده مجلس با بیان اینکه شفافیتهای آماری در بورس کالا میتواند به جلوگیری از فرار مالیاتی فعالان اقتصادی کمک کند گفت: عرضه کالاهای قابل معامله در بورس کالا میتواند سدی برای فرارهای مالیاتی بوده و قیمتهای واقعی استخراج و شفافیت مالی ایجاد شود.

عرضه محصولات در بورس کالا از فرار مالیاتی جلوگیری می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، محمود بهمنی درباره دو پیشنهاد "عرضه کلیه کالاهای قابل معامله در بورس کالای ایران به منظور جلوگیری از فساد و فرار مالیاتی" و همچنین "اختصاص بودجه‌ای مستقل برای خرید محصولات کشاورزی در قالب ماده 33 قانون افزایش بهره وری کشاورزی" در لایحه بودجه 96 گفت: باید توجه داشت هر نوع کالایی را نمی توان در بورس عرضه کرد اما آنچه بتوان در بورس کالا مورد معامله قرار گیرد باعث خواهد شد قیمت های واقعی استخراج و شفافیت مالی ایجاد شود.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: بورس کالا از ورود واسطه‌های عرضه کالا جلوگیری می‌کند، چرا که بورس یک ساختار نظام‌مند‌است. به بیانی دیگر هر کسی که معاملات خود را از طریق بورس انجام دهد با یک سازوکار شفاف مواجه می‌شود که در آن واسطه‌ای وجود ندارد.

    وی همچنین به جلوگیری از فرار مالیاتی با عرضه محصولات در بورس کالا اشاره کرد و گفت: شفافیت های آماری در بورس کالا می تواند برای اصلاح و جلوگیری از فرار مالیاتی فعالان اقتصادی کمک کند، چرا که یکی از اهداف نه تنها بورس کالا بلکه سایر بورس ها ایجاد شفافیت و جلوگیری از فرار های مالیاتی است.

    بهمنی افزود: با توجه به اینکه کارکرد بورس کالا در زمینه جلوگیری از فرار مالیاتی منوط به عرضه محصولات از طریق این بورس خواهد بود، به طور یقین عرضه محصولات در بورس کالا می تواند کارایی این بازار را افزایش دهد.

    عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس درباره اختصاص خط اعتباری جداگانه به اجرای ماده 33 قانون بهره وری نیز گفت: اختصاص خط اعتباری یا تسهیلات از سوی کل منابع بانکی و یا مالی یک امر الزام‌آور است، می‌تواند در اجرای طرح قیمت تضمینی در بورس کالا به شیوه ای مناسب و در راستای منافع کشاورزان کمک کند؛ اما باید به این نکته توجه داشت که این اطمینان را باید به کشاورز داده شود که محصولی که تولید می کند از کشاورز با قیمت کمتر از قیمت وارداتی خریداری و مطالبات کشاورزان در مورد مقرر پرداخت خواهد شد.

    برچسب ها