عصر خودرو

سود پژوسیتروئن دو برابر شد

عصر بازار- پژوسیتروئن که این روزها سرگرم مذاکره با جنرال موتورز برای خرید اوپل است، برای نخستین بار در شش سال گذشته سود سهام پرداخت می‌کند و هدف سودآوری میان مدت را پس از اینکه سود کل سال این گروه تقریبا دو برابر شد، بالا برد.

سود پژوسیتروئن دو برابر شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، این گروه خودروسازی فرانسوی اعلام کرد قیمت گذاری بالاتر، فروش مدلهای سودآور و کاهش هزینه، حاشیه سود عملیاتی را از پنج درصد در سال 2015 به شش درصد در سال 2016 افزایش داد.

    این گروه متوسط حاشیه سود هدف گذاری شده برای سال 2016 تا 2018 را به 4.5 درصد افزایش داد اما درباره جزئیات مذاکرات خرید اوپل حاضر به اظهارنظر نشد.

    ژاپن باپتیست دو شاتیون، مدیرمالی پژوسیتروئن به خبرنگاران گفت: 6.8 میلیارد یورو (7.2 میلیارد دلار) نقدینگی که این شرکت دارد، اجازه می دهد سرمایه گذاریهای سودآوری به نفع سهامدارانش انجام دهد اما در این مرحله هیچ اطمینانی نسبت به نتیجه مذاکرات وجود ندارد.

    این گروه خودروسازی فرانسوی و جنرال موتورز در 14 فوریه تایید کردند که سرگرم مذاکره برای ادغام پژوسیتروئن و اوپل هستند تا دومین خدروساز بزرگ اروپا از نظر میزان فروش پس از فولکس واگن را ایجاد کنند.

    منابع آگاه اظهار کردند پژوسیتروئن انتظار دارد این قرارداد مجموع فروش این گروه خودروسازی در فاصله سال 2020 تا 2022 را به 5 میلیون دستگاه برساند و بین 1.5 تا 2 میلیارد یورو صرفه جویی به همراه داشته باشد.

    عایدی خالص پژوسیتروئن 92 درصد در سال گذشته افزایش یافت و به 1.73 میلیارد یورو رسید. درآمد عملیاتی در مدت مذکور 18 درصد رشد کرد و به 3.235 میلیارد یورو رسید که بالاتر از 3.14 میلیارد یورو مورد پیش بینی تحلیلگران بود. درآمد این شرکت هم به 54 میلیارد یورو رسید که بالاتر از 53.7 میلیارد یوروی پیش بینی شده از سوی بازار بود.

    تحت ریاست کارلوس تاوارس، پژوسیتروئن از ورشکستگی سال 2014 که با کمک مالی دولت فرانسه همراه شد، احیا شده است و سودآوری را به رکورد قابل توجهی افزایش داده که تا حدودی به دلیل برنامه کاهش هزینه مورد پیشنهاد فیلیپ وارین، مدیرعامل سابق این شرکت بوده است.

    کاهش بودجه توسعه اضطراری، کمبودی را در خط تولید مدلهای جدید بر جای گذاشته بود که اکنون حل شده است.

    پژوسیتروئن پرداخت سود به میزان 0.48 یورو به ازای هر سود برای درآمد سال 2016 پیشنهاد کرده که نخستین سود سهامی خواهد بود که این شرکت از سال 2011 پرداخت می کند.

    این خودروساز تقاضای ثابت در بازارهای اروپا، آمریکای لاتین و روسیه در سال جاری و رشد پنج درصد در بازار چین را انتظار دارد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو