عصر خودرو

درخواست‌های ارزی بخش خصوصی

عصر بازار- نایب رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی تهران خواستار شناور شدن نرخ ارز شد و قیمت گذاری برای ارز تک نرخی را بی معنی دانست.

درخواست‌های ارزی بخش خصوصی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایبنا، فریال مستوفی، گفت: زمانی که موضوع تک نرخی شدن ارز را مطرح می کنیم، ثابت نگه داشتن نرخ آن بی معنی است زیرا قیمت ارز نیز مانند هر کالای دیگری با عرضه و تقاضا تعیین می شود.

    وی با طرح این سوال که در کدام یک از کشورهای دنیا دولت ها نرخ ارز را مشخص می کنند؟، اظهارداشت: اگر نرخ ارز شناور شود، بازار نرخ را تعیین خواهد کرد ولی در غیر این صورت تعیین نرخ های تکلیفی مانند دست گذاشتن روی فنر است و هر زمان که شما فشار را بردارید، نرخ ها جهش خواهند کرد.

    عضو اتاق بازرگانی درباره دریافت دلار علی الحساب 3 هزار و 600 تومانی برای واردات که از سوی معاون اول رئیس جمهوری برای اجرا ابلاغ شده بود، گفت: مشکلاتی برای دریافت این ارز وجود دارد و برخی از فعالین اقتصادی در زمان مراجعه به بانک ها موفق به دریافت دلار با این نرخ نشده اند.

    این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد: شاید هنوز برای دریافت دلار با نرخ 3 هزار و 600 تومانی خیلی زود است، با این حال وقتی بخشنامه ای برای اجرا ابلاغ می شود و خبر آن هم اعلام می شود، باید بدون معطلی اجرایی شود.

    عضو اتاق بازرگانی تاکید کرد: بخش خصوصی به طور جدی خواهان استقلال بانک مرکزی است؛ در حال حاضر دست دولت در جیب بانک مرکزی است در حالی که مانند تمام دنیا استقلال بانک مرکزی باید حفظ شود.

    مستوفی گفت: تا زمانی که بانک مرکزی مستقل نباشد نمی توانیم صحبت از رشد اقتصادی 8 درصدی عنوان شده در برنامه ششم توسعه اقتصادی کل کشور کنیم.

    برچسب ها