عصر خودرو

پیشنهاد روسیه برای تولید هواپیماهای ایلیوشین ۲-۱۱۴ در ایران

عصر بازار- روسیه به ایران پیشنهاد کرده که کارخانه تولید مشترک هواپیمای دو موتوره توربوکراپ ایلیوشین ۲-۱۱۴ برای مسیرهای داخلی در ایران راه اندازی شود.

پیشنهاد روسیه برای تولید هواپیماهای ایلیوشین ۲-۱۱۴ در ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، یک منبع آگاه در سازمان هواپیمایی کشوری ایران تایید کرد که یک ایرلاین ایرانی قصد خود برای خرید یا اجاره هواپیمای سوپرجت 100 سوخو از روسیه را اعلام کرده است.

    این منبع آگاه بدون اشاره به زمان سفر مذاکره کنندگان روس به تهران گفت، کل این قرارداد در زمان سفر مذاکره کنندگان روس به ایران روشن خواهد شد.

    وی افزود: «ایران منتظر سفر هیئت روسی به این کشور برای مذاکره با نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری است. خرید یا اجاره احتمالی سوپرجت های 100 و تجهیزات خدمات فنی و قطعات هواپیما نیز جزء دستور مذاکرات است. پس از مشخص شدن نتیجه مذاکرات تکلیف این قرارداد روشن خواهد شد.»

    روزنامه وزگلیاد روسیه نیز گزارش داده که روسیه به ایران پیشنهاد کرده که کارخانه تولید مشترک هواپیمای دو موتوره توربوکراپ ایلیوشین 2-114 برای مسیرهای داخلی در ایران راه اندازی شود.

    به گفته وزیر انرژی روسیه، مسکو علاقمند به ایجاد کارخانه های تولید تجهیزات هواپیماهای روسی در ایران است.

    الکساندر نواک گفته: «شرکت های روسی اکنون در حال کار با شرکای ایرانی شان در مورد پیشنهادات عینی و تصمیم گیری های بیشتر هستند.»

    با این حال این روزنامه روسی یادآوری کرده که هفته گذشته، سفر دیمیتری روگوزین، معاون نخست وزیر روسیه در امور صنایع دفاعی به تهران به دلیل پاره ای مسائل فنی لغو شده است.

    به گفته رسانه های روسی، روگوزین قرار بود دوشنبه هفته گذشته به تهران سفر کند، تا مذاکراتی در خصوص توسعه همکاری های فن آوری و دفاعی با سورنا ستاری، معاون علمی و فن آوری رئیس جمهور و سردار حسین دهقان، وزیر دفاع ایران داشته باشد.

    وی همچنین قرار بود در خصوص همکاری های دوجانبه به ویژه در زمینه ساخت هواپیما و فروش هواپیماهای روسی به ایران با مقامات ایرانی مذاکره کند.

    روزنامه روسی کومرسانت روز 14 فوریه گزارش داد که سفر روگوزین به تهران به دلیل آنچه وی «مسائل فنی» عنوان کرده، لغو شده است.

    روزنامه وزگلیاد در مورد دلیل لغو این سفر به نقل از یک مقام عالی رتبه روس نوشته : «ما حمایت های زیادی از ایران کرده ایم، اما آنها تجهیزات خود را از کشورهایی خریداری می کنند که با تحریم ها آنها را تحقیر می کنند.»

    برچسب ها