عصر خودرو

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور:

کانی‌های معدنی ایران در دنیا منحصر به فرد است

عصر بازار- رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور با اشاره به اینکه کانی‌های معدنی ایران در دنیا منحصر به فرد است گفت: در ظرفیت‌های معدنی کشور کانی‌های صنعتی از جمله گچ و آهک مظلوم واقع شده است.

کانی‌های معدنی ایران در دنیا منحصر به فرد است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، نادعلی اسماعیلی در همایش روز مهندس و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش معدنی استان که در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه بخش معدن بخش مظلومی در کشور است، اظهار کرد: بخش معدن در این سال‌ها با وجود تحریم‌های ظالمانه یکی از موفق‌ترین بخش‌های کشور بود، با توجه به اینکه مواد اولیه را داشتیم پویا جلو رفتیم و به هیچ وجه نتوانستند جلوی توسعه معدن بیاستند.

    رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور افزود: در ظرفیت‌های معدنی در کشور ما کانی‌های صنعتی از جمله گچ و آهک مظلوم واقع شده است، با اینکه ظرفیت‌های بسیاری در کشور وجود دارد، در کشور کمتر به آن توجه می‌شود در حالی که در دنیا ایران به عنوان برند این مواد معدنی مطرح است.

    وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه دریاچه نمک، تصریح کرد: گواهی کشف این ذخیره منحصر به فرد، تنها در بخش نمک صادر شده است، دریاچه نمک در قلب کشور یکی از پتانسیل‌های درجه یک است لازم است که در این حوزه سرمایه گذاری ویژه‌ای صورت بگیرد و از ظرفیت‌های ویژه این محدوده معدنی استفاده شود.

    اسماعیلی بیان کرد: سازمان نظام مهندسی معدن سازمان جوانی است که 14 سال است تأسیس شده است، امروز در اکثر استان‌ها سازمان‌های نظام مهندسی صاحب مسکن شده‌اند.

    رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور با اشاره به 35 هزار عضو سازمان نظام مهندسی، تأکید کرد: بیش از 10 هزار نفر تأیید صلاحیت شده‌اند و در رشته‌های معدن، اکتشاف و نقشه برداری در حال فعالیت هستند و از این تعداد 70 درصد آقایان و 30 درصد خانم هستند.

    برچسب ها