عصر خودرو

واعظی:

ایران و آذربایجان در کشورهای یکدیگر سرمایه‌گذاری می‌کنند

عصر بازار- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سفر رییس جمهور آذربایجان به ایران طی ۱۰ روز آینده خبر داد و گفت: برای اولین بار دو کشور در کشور همدیگر اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند.

ایران و آذربایجان در کشورهای یکدیگر سرمایه‌گذاری می‌کنند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایسنا، محمود واعظی در همایش تجاری ایران و آذربایجان با بیان اینکه اشتراکات تاریخی و فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان بسیار زیاد است، گفت: این اشتراکات بزرگترین سرمایه برای دو دولت است.

    وی افزود: در سفر قبلی به استان اردبیل به تجار و بازرگانان استان اردبیل قول پیگیری و حل مشکلات را داده بودم که امروز با گسترش روابط میان دو کشور مشکلات حل شده است.

    واعظی با بیان اینکه ساز و کارهای اندیشیده شده تا روابط دو کشور روز به روز گسترش یابد، تصریح کرد: دیدارهای مکرر رؤسای جمهور دو کشور و صمیمت آنها یکی از این ساز و کارهاست.

    رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان تاکید کرد: در روابط خارجی وقتی در بالاترین سطح اعتماد و فهم متقابل مسائل وجود داشته باشد، می‌توان کارهای بزرگی میان دو کشور انجام داد.

    وی با بیان اینکه مجموعه‌ای که رئیس جمهور به عنوان تیم کمیسیون اقتصادی معرفی کرده‌اند، به صورت فعال کار می‌کنند، افزود: تصمیم و اراده دو کشور حل مسائل و مشکلات و گسترش روابط است.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در کمتر از 10 روز آینده رئیس جمهور ما میزبان رئیس جمهور آذربایجان خواهد بود، گفت: این یک واقعه مهم است که باید تلاش کنیم ثمرات قابل توجهی داشته باشد.

    رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با بیان اینکه تجارت دو کشور در حال گسترش است، افزود: در این سفر باید برنامه یک سال آینده تنظیم شود و تصمیمات دیروز و امروز اتخاذ شده در استان اردبیل نیز در این سفر مدنظر قرار گیرد.

    واعظی با بیان اینکه برای اولین بار دو کشور در کشور همدیگر اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند، افزود: دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان تصمیم گرفته‌اند، نقش درآمدی نفت را تا می‌توانند در اقتصاد کاهش دهند و در اقتصاد غیرنفتی تمرکز کنند و این کار با همکاری بخش خصوصی و تجار امکان‌پذیر است.

    اردبیل باید در تجارت با جمهوری آذربایجان پیشتاز باشد

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در استان اردبیل مردمی فهیم و کوشا داریم که در همه بخش‌ها دارای قهرمان هستند و در همین راستا استان اردبیل باید در تجارت با جمهوری آذربایجان پیشتاز باشد.

    محمود واعظی در جمع خبرنگاران نیز با بیان اینکه اقتصاد بخش غیرنفتی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان افزایش می‌یابد، افزود: تصمیم بر این است که آنچه که در ایران به آن احتیاج داریم اولویت را به آذربایجان بدهیم و برعکس، که در همین راستا بستری باید برای بخش خصوصی فراهم شود تا بتوانند فعالیت کنند.

    وی با بیان اینکه باید کاری کنیم که بخش خصوصی دو کشور از مشوق‌ها استفاده کنند، تصریح کرد: در همین راستا صدور ویزا تسهیل شده و تعرفه حمل و نقل به صورت چشمگیر کاهش یافته است که باید تلاش کنیم این قبیل مشوق‌ها را افزایش دهیم.

    واعظی با بیان اینکه اکنون در مساله حمل و نقل و گمرک و گردشگری تعاملات خوبی میان دو کشور حاکم است، خاطرنشان کرد: آغوش ما در جمهوری اسلامی ایران و بویژه استان اردبیل برای حضور اهالی آذربایجان برای استراحت، گردش و استفاده از مراکز درمانی باز است.

    رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان تاکید کرد: در استان اردبیل باید امکانات بسیار خوبی فراهم شود تا اکر یک فرد آذربایجانی به این استان سفر می‌کند، احساس کند در خانه خودش است.

    وی با بیان اینکه روابط کشاورزی دو کشور در یک سال گذشته پیشرفت خوبی داشته است، افزود: در استان اردبیل مردمی فهیم و کوشا داریم که در همه بخش‌ها دارای قهرمان هستند و در همین راستا استان اردبیل باید در تجارت با جمهوری آذربایجان پیشتاز باشد.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه استان اردبیل دارای انواع و اقسام محصولات کشاوری و خدماتی است، افزود: جمهوری آذربایجان نیز دارای زمین‌های فراوانی در این خصوص برای همکاری است.

    برچسب ها