عصر خودرو

مولدهای برق تصفیه خانه شماره ۲ اهواز باحضور رییس جمهوری وارد مدار شد

عصر بازار- مولدهای برق تصفیه خانه شماره ۲ اهواز که طی چند روز گذشته نصب آن آغاز شده بود روز پنجشنبه با حضور دکتر روحانی رییس جمهوری وارد مدار شد.

مولدهای برق تصفیه خانه شماره ۲ اهواز باحضور رییس جمهوری وارد مدار شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایرنا، برای جلوگیری از قطع آب در کلانشهر اهواز و با تصویب کارگروه مقابله با ریزگردها نصب این مولدها توسط وزارت نیرو از هفته پیش آغاز و با حضور دکتر روحانی امروز وارد مدار شده تا از این پس هیچگاه به دلیل قطع برق اهواز این تصفیه خانه از فعالیت باز نایستد.
    تصفیه خانه شماره 2 اهواز بیش از 60 درصد آب شرب مردم این کلانشهر را تامین می کند که به دلیل نداشتن برق اضطراری در پی وقوع توفان گرد و خاک در هشتم بهمن قطع و مشکلاتی برای مردم اهواز به وجود آورد.
    با نصب این مولدها برق تصفیه خانه شماره دو اهواز دائمی خواهد شد و به هنگام قطع برق شبکه اهواز این تصفیه خانوه به طور اتوماتیک از مولدها استفاده خواهد کرد.
    دکتر روحانی امروز در بدو ورود به اهواز گفت: براساس گزارشی که وزیر نیرو ارائه کرده دیگر در اهواز شاهد قطع آب در زمان قطع برق نخواهیم بود و مشکل قطع برق نیز توسط وزارت نیرو در حال حل شدن است.
    دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان صبح پنجشنبه به منظور بررسی بحران ریزگردها از طریق فرودگاه بین المللی اهواز وارد استان خوزستان شد.
    رییس جمهوری در این سفر قرار است بعد از تصفیه خانه شماره 2 اهواز، از یکی از ایستگاه های برق، طرح آماک و کانون های ریزگردها در اطراف اهواز بازدید کند.
    وزیران اطلاعات، نیرو، نفت، کشور، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون اجرائی رئیس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در این سفر دکتر روحانی را همراهی می کنند.
    بازدید از کانون ریزگردها در خوزستان، شرکت در نشست تخصصی بررسی این ریزگردها و بررسی راهکارهای خروج از این بحران و صدور دستورات اساسی وشرکت در شورای اداری استان از برنامه های سفر یک روزه رئیس جمهوری به این استان است.
    بر اساس این گزارش، توفان گرد و خاک در هشتم بهمن ماه سالجاری، قطع چند روزه آب و برق و مخابرات در اهواز و چند شهر استان را در پی داشت که اوج آن خروج پنج نیروگاه استان از مدار و قطع چندین ساعته برق و آب در 11 شهرستان خوزستان و از جمله کلانشهر اهواز و تعطیلی مدارس و ادارات بود.
    تا کنون وزیران نیرو و جهاد کشاورزی در چند نوبت برای بررسی این بحران به خوزستان سفر کرده و به دستور جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری یک کارگروه ویژه در این زمینه تشکیل شده و وزیر جهاد کشاورزی نیز مامور اجرای طرح های بیابان زدایی شده است.
    سه روز پیش نیز رهبر معظم انقلاب در حاشیه درس خارج فقه خود نسبت به وضعیت پدیده گرد و خاک در استان خوزستان ابراز نگرانی کردند و به مسئولان نظام دستور دادند تدابیر لازم برای این کار را اتخاذ کنند.
    هیات دولت در روزهای اخیر 300 میلیارد ریال برای مهار ریزگردها در کوتاه مدت تصویب و به وزارت جهاد کشاورزی نیز برای اجرا ابلاغ کرده است.
    استان خوزستان از سال 80 درگیر معضل ریزگردهاست و کارشناسان اعلام کرده اند 35 درصد گرد و غبار این استان ناشی از کانون های داخلی است.
    بر اساس مطالعات انجام شده مساحت کانون های فعال گرد و غبار در خوزستان 350 هزار هکتار است که با احتساب کانون های فرسایش بادی و بیابان ها به بیش از 800 هزار هکتار می رسد.
    بیش از30 هزار هکتار از این کانون ها فوق بحرانی است که در شرق اهواز و تالاب هورالعظیم قرار دارد.
    بر اساس مصوبات اخیر اقدام برای رفع مشکل 30 هزار هکتار از این کانون ها در دستورکار قرار گرفته است.
    حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهوری، نخستین سفر خود را به خوزستان در تاریخ 25 دی 1392در قالب نخستین سفر استانی دولت یازدهم انجام داد. پس از آن 23 آبان برای افتتاح چند طرح توسعه نفتی به خوزستان سفر کرد.

    برچسب ها