عصر خودرو

رکود شدید بازار بورس کویت

عصر بازار- به دنبال شرایط پر نوسان اقتصادی حاکم بر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بازاربورس اوراق بهادار کویت متحمل خسارتهای قابل توجهی در این زمینه شد .

رکود شدید بازار بورس کویت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایرنا، آمار رسمی در این زمینه حاکیست که بازار بورس اوراق بهادارکویت طی فعالیت روزهای اخیر خود بیش از 1 میلیارد و 600 میلیون دلار دچار ضرر وزیان شده است و یکی از مهمترین دلایل آن رکود اقتصادی حاکم بر این کشور می باشد.
    وزارت دارایی کویت طی روزهای اخیر با تاکید مستمر بر لزوم اجرای سیاست کاهش هزینه ها نسبت به خطر استفاده بیشی از حد از ذخایر ارزی کویت هشدار داده است
    همزمان انس الصالح وزیر دارایی کویت در اظهاراتی مطبوعاتی گفت که کویت از سال 2016 سیاست کاهش هزینه ها را اغاز کرده و برای تحقق این امر سراغ بانک جهانی رفته است.
    کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی و تلاش برای ورود شرکت های خصوصی به عرصه های اقتصادی کویت، موجب آغاز روند اخذ مالیات بر ارزش افزوده شده است.
    این طرح قیمت کالاهای مصرفی را افزایش خواهد داد که البته دولت با حمایت از شهروندان کویتی تلاش می کند آنها را از موج گرانی مصون نگه دارد و اتباع خارجی مقیم این کشور، هزینه های افزایش قیمت ها را پرداخت خواهند کرد. دولت درعین حال از طریق تریبون های مختلف و به طور مستمر برای نشان دادن ثبات شرایط مالی به مردم اطمینان خاطر می دهد.
    کویت در همین راستا با افزایش قیمت بنزین و به دنبال آن گرانی آب و برق، سعی کرده است، بخشی از یارانه های حمایتی برای بیش از 5/ 2 میلیون تبعه خارجی مقیم را کاهش دهد. کویت پیش از این، از شرکت های ثروتمند داخلی و خارجی نیز مالیات اخذ نمی کرد.

    برچسب ها