عصر خودرو

عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد:

مخالف خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا هستیم

مجلس از شش ماه قبل به دنبال سوال از نعمت‌زاده بود

عصر بازار- یک نماینده مجلس گفت: اگر کمیسیون از پاسخ وزیر صنعت و معدن قانع نشود چه اقدامی می کند،خاطرنشان کرد: بطورحتم وزیر را به صحن علنی کشانده و اخطار هم خواهیم داد.

مخالف خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا هستیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد آنلاین، عضو کمیسیون  انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص سوال از وزیر صنعت ومعدن مبنی بر دلایل خروج معاملات پتروشیمی از بورس کالا گفت: نزدیک به شش ماه  است که این موضوع  مطرح شده ،در واقع وزارت صنایع و انجمن صنفی پتروشیمی  به دنبال خروج پتروشیمی از بورس هستند که مجلس به شدت  با آن مخالف است.
    اسدالله قره خانی افزود: با توجه به اینکه خوراک اصلی پتروشیمی ها گاز است خروج این محصول از بورس کالا برای خیلی از بخش ها مقرون به صرفه نیست.
    سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چرا که هم اکنون فضای رقابت ، اشتغال و از همه مهم تر اینکه خوراک را  به قیمت مناسب به صنایع پایین دستی پتروشیمی عرضه می کنیم.
    نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر این محصول  از بورس کالا  خارج شود مصرف کنندگان مجبورنند برای تامین نیاز خود آن را با قیمت  بالاتر و از کشورهای دیگر خریداری کنند.
    قره خانی  با تاکید بر اینکه مجلس به هیچ عنوان حاضر به خروج  پتروشیمی از بورس نمی شود،اظهارداشت:اگر تکلیف بودجه زودتر مشخص شود قبل از پایان سال طرح  سوال از نعمت زاده را مطرح می کنیم.
    وی در پاسخ به این سوال که اگر کمیسیون  از پاسخ وزیر صنعت و معدن قانع نشود چه اقدامی می کند،خاطرنشان کرد:بطورحتم وزیر را به صحن علنی کشانده و اخطار هم خواهیم داد.

    برچسب ها