عصر خودرو

عقب نشینی دولت انگلیس از لغو حق تردد آزاد نیروی کار اروپایی پس از برگزیت

عصر بازار- «دیوید دیویس» وزیر برگزیت دولت 'ترزا می'در سخنانی با بیان اینکه انگلیسی ها هنوز آمادگی انجام برخی از فعالیت ها که از سوی اروپایی ها در انگلیس انجام می شود را ندارند، در یک عقب نشینی آشکار گفت که درهای کشورش پس از برگزیت به روی نیروی کار اروپایی بسته نخواهد شد.

عقب نشینی دولت انگلیس از لغو حق تردد آزاد نیروی کار اروپایی پس از برگزیت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، دیویس در گفت وگو با بلومبرگ که روز چهارشنبه منتشر شد، ضمن تشریح مواضع کشورش در رابطه وضعیت مهاجران اروپایی پس از برگزیت بیان داشت: کاهش شمار نیروی کار اروپایی در بخش هایی نظیر هتل داری، رستوران داری، مراقبت های عمومی و کشاورزی در انگلیس زمانبر خواهد بود.
    وی تصریح کرد که «سال های سال» طول می کشید تا نیروهای کار انگلیسی بتوانند از عهده این کارها برآیند.
    دیویس اضافه کرد: تصور نکنید که چون تصمیم گیری در رابطه با قوانین [از بروکسل به لندن] تغییر خواهد کرد، درهای کشور ناگهان بسته خواهد شد.
    این سیاستمدار انگلیسی بیان داشت که سیاست دولت انگلیس این گونه خواهد بود که برای مدتی از سوی کشورهای اروپایی مهاجر خواهد پذیرفت.
    وی تصریخ کرد: اقتصاد انگلیس از آن جهت رو به رشد بوده که افراد مستعد و ماهری را در کشور جای داده است.
    دیویس همچنین خاطر نشان ساخت که دولت انگلیس حتی قصد ندارد تا با آن دسته از افرادی که صرفا برای زندگی بهتر به این کشور مهاجرت کرده اند، برخورد تندی صورت دهد.
    عقب نشینی رئیس تشکیلات برگزیت با این حال، واکنش های تندی را از سوی برخی از طرفداران برگزیت به همراه داشته است.
    'ایان دانکن اسمیت'، وزیر پیشین کار و امور بازنشستگی انگلیس گفت که دولت 'ترزا می' متعهد است تا شمار مهاجران اروپایی را هر چه سریع تر کاهش دهد.
    وی افزود: به نظر من این اتفاق زودتر از آنچه آقای دیویس ادعا می کند، رخ خواهد داد.
    «ارون بانکس» سرمایه دار انگلیسی و حامی اصلی کارزار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز اظهارات وزیر برگزیت را عجیب توصیف کرد و گفت: اگر به آمار نگاه کنید بسیاری از مردم به دلیل مساله مهاجرت به برگزیت رای دادند؛ آنها اکنون از خود سئوال می کنند اگر قرار نیست کنترل مرزهایمان را به دست بگیریم، چرا به خروج از اتحادیه اروپا رای دادیم.
    منابع نزدیک به دولت انگلیس بر این باور هستند که اظهارات دیوید دیویس حاکی از رویکرد جدید لندن در قبال برگزیت است.
    اتحادیه ملی کشاورزان انگلیس روز گذشته (سه شنبه) هشدار داده بود که اگر دولت درهایش را به روی نیروی کار اروپایی ببندد، این کشور قادر به تامین تولیدات کشاورزی برای مصرف داخلی اش نخواهد بود.

    برچسب ها