عصر خودرو

معاون وزیر اقتصاد:

بدهی‌های دولتی در فرابورس نقد می‌شود

عصر بازار: معاون وزیر اقتصاد با اشاره به آغاز عرضه و کشف قیمت اوراق خزانه اسلامی در بازار فرابورس گفت: در راستای سیاست‌ دولت مبنی بر فعال کردن بازار بدهی‌ دولتی، پرداخت تعهدات ناشی از اوراق اسناد خزانه اسلامی در فرابورس تضمین شده است.

بدهی‌های دولتی در فرابورس نقد می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شاپور محمدی با فارس، اشاره به آغاز معاملات اوراق اسناد خزانه اسلامی در فرابورس عنوان کرد: یکی از سیاست‌های اصلی دولت فعال کردن بازار بدهی‌ دولتی بوده که باعث می‌شود، ضمن معلوم شدن مانده بدهی‌های دولتی امکان نقد شدن این بدهی‌ها از طریق بازار سرمایه فراهم شود.

    وی در ادامه با بیان اینکه اوراق اسناد خزانه اسلامی به راحتی امکان انجام معامله در فرابورس را خواهد داشت، افزود: جابجایی منابع از طریق این معاملات در کمترین زمان ممکن برای عرضه کننده و متقاضیان فراهم بوده و می‌تواند از این جهت به دولت برای پرداخت و تسویه بدهی‌ها کمک شایانی کند.

    معاون وزیر اقتصاد با اشاره به تعهد دولت برای تضمین اصل و فرع نرخ بهره موثر اوراق اسناد خزانه اسناد اسلامی در تاریخ سررسید، عنوان کرد: دولت هم اکنون با توجه به برنامه بودجه امسال و نیز ساختار متشکل بازار سرمایه پرداخت تعهدات ناشی از اوراق اسناد خزانه اسلامی را جزو تعهدات اصلی خود دانسته و آن را تضمین می‌کند، چرا که این موضوع در اولویت‌ سیاست‌های دولت بوده و پرداخت تعهدات ناشی از آن تضمین شده است.

    محمدی افزود: دولت برنامه فعال‌سازی اوراق بدهی از طریق انتشار اوراق اسناد خزانه اسلامی، صکوک و اوراق مشارکت را به عنوان سیاست اصلی خود دنبال می‌کند.

    این مقام مسئول بر این باور است اوراق اسناد خزانه اسلامی از منظر نوع معامله، نرخ بهره و سود موثر ناشی از اصل و فرع سرمایه‌گذاری در این اوراق از جمله معاملات خوش دست بازار بوده و علاوه بر نهادهای مالی بزرگ مردم عادی و اشخاص حقیقی نیز می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند.

    وی در خاتمه گفت: این اوراق از انعطاف بالایی برخوردار بوده و کشف قیمت از طریق بازار سهام از مزیت‌های منحصربه فرد آن است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها