عصر خودرو

زنگنه اعلام کرد؛

واکنش به انتصاب وزیر خارجه نفتی آمریکا

اوپک مراقب تحولات باشد

عصر بازار- وزیر نفت در واکنش به انتصاب یک نفتی به عنوان وزیر جدید خارجه آمریکا، از ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای نفت در سال ۲۰۱۷ خبر داد و گفت: اوپک باید مراقب تحولات بازار باشد.

واکنش به انتصاب وزیر خارجه نفتی آمریکا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، بیژن زنگنه شب گذشته و در حاشیه مذاکره با «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا با وجود کاهش تولید نفت اوپک و غیر اوپک، افزایش ذخایر تجاری نفت و دکل‌های حفاری در آمریکا را یک تهدید برای کاهش تولید نفت کشورها نمی دانید، گفت: این موضوع را به عنوان تهدید قبول داریم و افزایش قیمت نفت خام هر چند درآمد اوپک را افزایش می‌دهد اما در میان مدت به ضرر اوپک است.

    وزیر نفت با اعلام اینکه با افزایش تولید نفت عملا تولید نفت رقبای اوپک افزایش می‌یابد، تصریح کرد: اکثر کشورهای عضو اوپک بر روی قیمت نفت بشکه ای 55 تا 60 دلار توافق دارند و افزایش بیش از این سطح در میان مدت سقوط قیمت نفت را به همراه دارد.

    این عضو کابینه دولت با بیان اینکه قطعا در سال 2017 میلادی و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، وضعیت عرضه و تقاضای در بازار نفت به تعادل می‌رسد، در خصوص انتصاب مدیرعامل شرکت اکسون موبیل به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا هم توضیح داد: با آغاز دوره ریاست جمهوری ترامپ، قطعا وضعیت نفتی ها در این کشور تقویت می شود.

    وزیر نفت بیان کرد: وزیر جدید خارجه آمریکا بیش از آنکه سابقه سیاسی داشته باشد دارای سوابق طولانی و بلندمدت در حوزه نفت است.

    زنگنه با بیان اینکه وزیر جدید امور خارجه آمریکا سال ها به عنوان مدیر عامل یکی از بزرگترین شرکت های نفتی آمریکا و جهان مشغول به کار بوده است، تاکید کرد: بر این اساس باید منتظر تحولات جدید در حوزه نفت بود.

    این عضو کابینه دولت در پایان خاطرنشان کرد: اوپک باید خیلی مراقب تحولات آتی بازار نفت باشد.

    بر اساس این گزارش، سنای آمریکا اواسط بهمن ماه امسال با رای اکثریت، «رکس تیلرسون» را به عنوان وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ تایید کرد. تیلرسون که 64 سال دارد، در دوران مدیریتش در شرکت عظیم نفتی اکسون موبیل، روابط نزدیکی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه داشته است.

    برچسب ها