عصر خودرو

واردات نفت کره جنوبی از ایران ۲ برابر شد

عصر بازار - بر اساس تازه ترین آمار منتشر شده، واردات نفت کره جنوبی از کشورمان در ماه ژانویه امسال (دی - بهمن) در مقایسه با دوره مشابه سال ۲۰۱۶ میلادی ۲ برابر شده است.

واردات نفت کره جنوبی از ایران ۲ برابر شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، اداره گمرک کره جنوبی روز چهارشنبه در گزارش جدید آماری خود اعلام کرد که این کشور در ماه ژانویه یک میلیون و 790 هزار تن معادل 428 هزار بشکه نفت در روز از ایران خریداری کرده است که 2 برابر ماه ژانویه سال قبل است.
    این گزارش نشان می دهد که با افزایش واردات نفت کره جنوبی از ایران، تهران توانسته است سهم اصلی بازار این کشور را در اختیار گرفته و در زمینه صادرات نفت به کره جنوبی از عربستان پیشی بگیرد.
    کره جنوبی که هم اکنون پنجمین وارد کننده بزرگ نفت دنیا به حساب می آید، می گوید با شروع برجام ایران توانسته است میزان تولید خود را تا پایان سال 2016 میلادی به چهار میلیون بشکه در روز برساند.
    کره جنوبی پس از برجام و لغو تحریم ها واردات نفت خود از ایران را به شدت افزایش داده و سهم بیشتری از بازار را از آن خود کرده است.
    همچنین هند اعلام کرده که اکنون ایران پس از عربستان و عراق به سومین صادرکننده بزرگ نفت این کشور تبدیل شده است.
    بر اساس آمار ارایه شده توسط گمرک هندوستان، میزان واردات نفت روزانه این کشور از ایران در ماه ژانویه سال 2017 نیز 554 هزار و 600 بشکه در روز بوده که نسبت به ماه ژانویه سال قبل (2016) سه برابر شده است.
    وزارت تجارت ژاپن هم اعلام کرده که در ماه دسامبر سال گذشته واردات نفتش از ایران 40 درصد افزایش یافته و به 246 هزار و 243 بشکه در روز رسیده و چین هم در این ماه 30 درصد بیشتر نفت از ایران خریداری کرده و وارداتش معادل 630 هزار و 530 بشکه در روز بوده است.
    افزایش صادرات نفت ایران از مهمترین دستاوردهای توافق هسته ای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به شمار می آید.
    از سوی دیگر توافق سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش تولید و استثناء قائل شدن ایران از این دایره نیز در این زمینه بی تاثیر نیست.
    ظرفیت تولید نفت ایران از 2 میلیون و 700 هزار بشکه زمان تحریم، اکنون به بیش از سه میلیون و 900 هزار بشکه رسیده است.

    برچسب ها