عصر خودرو

"ام‌تی‌ان" آفریقای جنوبی سرمایه‌گذار "اسنپ" اعلام شد

عصر بازار- شرکت ام تی ان آفریقای جنوبی اعلام کرد، میزان سرمایه گذاری خود در بخش تجارت الکترونیک ایران را افزایش داده است. این شرکت اشاره ای به حجم سرمایه گذاری انجام شده نکرده است.

"ام‌تی‌ان" آفریقای جنوبی سرمایه‌گذار "اسنپ" اعلام شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، ام تی ان، بزرگترین اپراتور تلفن همراه آفریقا سال گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد حضور خود در ایران را توسعه دهد. ام تی ان جایگاه برجسته ای در صنعت مخابرات ایران دارد، اما به دلیل تحریم ها تا همین اواخر قادر نبوده سود حاصل از فعالیت خود در ایران را از این کشور خارج سازد.

    ام تی ان گفته که شرکت ایرانسل، که بخشی از سهام آن متعلق به این شرکت آفریقای جنوبی است، یک سرمایه گذاری را در گروه اینترنت ایران (آی آی جی) برای سرعت بخشیدن به رشد تجارت الکترونیک این گروه انجام داده است.

    گروه (آی آی جی) صاحب امتیاز تاکسی اینترنتی اسنپ است که شرکت ام تی ان در سال گذشته میلادی با سرمایه گذاری 22 میلیون دلاری از آن حمایت کرد. سایت فروش اینترنتی بامیلو و خدمات غذای آنلاین زودفود هم متعلق به این گروه است.

    هرمان سینگ، مسئول امور دیجیتال شرکت ام تی ان در این باره گفت: «در طی 2 سال گذشته، ما شاهد رشد قابل توجهی در گروه اینترنت ایران بوده ایم و این سرمایه گذاری از طریق شریک ایرانی ما به تقویت مدل تجاری این گروه و تیم مدیریتی آن کمک کرده است.»

    ام تی ان که حدود 700 میلیون دلار برای سرمایه گذاری کنار گذاشته، بخشی از این رقم را صرف احیای زیرساخت های شبکه ای در ایران خواهد کرد. این شرکت گفته تلاش دارد حضور خود در تجارت الکترونیک ایران به ویژه در بخش خرده فروشی و مسافرتی را به سرعت توسعه دهد.

    برچسب ها