عصر خودرو

آرامش به اعضای اوپک بازگشت

عصر بازار- دبیر کل اوپک ابراز امیدواری کرد با افزایش همکاری بیشتر بین اعضای اوپک قیمت نفت افزایش یابد.

آرامش به اعضای اوپک بازگشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش خبرگزاری پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، به گفته دبیر اوپک، کشورهای عضو اوپک و اعضای غیر اوپکی مانند روسیه برای بهتر شدن بازار، همکاری خود را با توافق کاهش تولید بیشتر کردند.

    محمد بارکیندو، دبیر اوپک علاوه بر این، خوش‌بینی خود را برای آینده این توافق پس از گذشت دو ماه همکاری کشورها،اعلام کرده است. بارکیندو معتقد است که تعادل به بازار بازگشته است و توافقی که انجام شده تاثیر مثبت خود را نشان داده است.

    به طوری که قیمت نفت پس از توافق اوپکی ها به بشکه ای 57 دلار بازگشته است. نفت خام 30 دلار نسبت به سال گذشته افزایش قیمت داشته است. به نظر می رسد توافق اوپکی ها برای کاهش تولید در بازار و کاهش 1.2 میلیون بشکه در روز از اول ژانویه سال جاری توانسته تاثیر خود را بر بازار بگذارد.

    بارکیندو گفته است که بر اساس تحقیقات انجام شده ، اوپکی ها به اندازه 90 درصد با این توافق همکاری کردند. او در سخنرانی خود گفته است که همه کشورها عزم خود را جزم کردند که همکاری خود را بیشتر کنند تا قیمت ها افزایش پیدا کند.

    روسیه و کشورهای غیر اوپکی همچنان همکاری کمرنگی داشته اند، اما به گفته بارکیندو این میزان همکاری افزایش پیدا خواهد کرد. بارکیندو در همین خصوص گفته است که باید به آن ها اطمینان بدهیم تا شکی که برای همکاری دارند از بین رود. او علاوه بر این گفته است که من مطمئن هستم که اعضای غیر اوپکی نیز با این توافق همکاری خود را بیشتر خواهند کرد.

    به همین ترتیب بارکیندو پیش بینی کرده است که در سال جاری با کاهش بیشتر ذخایر نفتی مواجه خواهیم شد. دبیر اوپک مطرح کرد که انتظار می رود این کاهش در سال 2017 بیشتر شود.

    برچسب ها