عصر خودرو

رئیس سازمان بورس در واکنش به خبر انتشار ۸۵۰۰ میلیارد اوراق خزانه؛

اوراق بدهی جدیدی در بازار سرمایه پذیرش نخواهد شد

عصر بازار- رئیس سازمان بورس در واکنش به خبر انتشار۸۵۰۰ میلیارد تومان اوراق خزانه جدید عنوان کرد این اوراق، خارج از بورس و برای تسویه بدهی پیمانکاران منتشر می شود.

اوراق بدهی جدیدی در بازار سرمایه پذیرش نخواهد شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، دکتر شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره انتشار8500 میلیارد تومان اوراق خزانه گفت: این اوراق در بازار سرمایه پذیرش نخواهد شد.

    دکتر محمدی با بیان اینکه اوراق خزانه جدید، خارج از بورس و برای تسویه بدهی پیمانکاران منتشر می شود، گفت: من پیش از این نیز عنوان کردم، اولویت ما بازار سهام و تامین مالی بخش خصوصی است. نمی توان به مقوله شرکت ها و بازار سهام بی توجه بود و باید بازار بدهی کنترل شود.

    سخنگوی سازمان بورس با تاکید به ارجحیت بازار سهام به بازار بدهی، افزود: بازار بدهی اهرمی برای رشد و توسعه کشور است و دولت برای پرداخت بدهی های خود و انجام پروژه هایش برای استفاده از اوراق بدهی هیچ منع قانونی ندارد و می تواند از این ابزار مانند بخش خصوصی استفاده کند اما در اولویت های  بعدی قرار دارد و این وظیفه ما است که ظرفیت بازار سهام را اعلام و برای تامین مالی دولت همه جوانب را در نظر بگیریم.

    مدیر ارشد بازار سرمایه افزود: باید حد بهینه در انتشار این اوراق رعایت شود و سیاستگذاران با توجه به ظرفیت های بازار سرمایه می توانند به قانون گذار پیشنهاد دهند تا مسیری که به صلاح کشور است اجرایی شود.

    به گفته رییس سازمان بورس به نظر می‌رسد با توجه به ظرفیت‌های سودآوری شرکت‌ها در بلند مدت، بازار سهام از جذابیت خوبی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است و باید به بازار اوراق بدهی به عنوان مکمل سرمایه‌گذاری نگاه کرد.

    دکتر محمدی در پایان مجددا تاکید کرد: بازار سهام اولویت اصلی سازمان بورس است.

    یاد آور می شود سخنگوی سازمان بورس پیش از این در دیدار با  نمایندگان خانه ملت، خواسته بود به دغدغه های سهامداران و فعالین بورس از جمله عرضه اوراق بدهی متناسب با ظرفیت های بازار سرمایه نگاه ویژه شود.

    برچسب ها