عصر خودرو

روز گذشته رقم خورد؛

رشد ۱۲۱ درصدی حجم معاملات آتی سکه در بورس کال

عصربازار-معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی روز گذشته به ۵ هزار و ۵۱۸ قرارداد و ارزش آن به ۷۶۰ میلیارد ریال رسید که نسبت به روز یکشنبه رشد ۱۲۱ درصدی را تجربه کرد، چرا که حجم معاملات طی این روز به ۲ هزار و ۴۸۹ قرارداد رسیده بود.

رشد ۱۲۱ درصدی حجم معاملات آتی سکه در بورس کال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل ازبورس کالای ایران، در سومین روز هفته، سکه و دلار در مسیر مخالف هم حرکت کردند. روز دوشنبه، دلار برای سومین روز متوالی در کانال 3هزار و 700 تومان نوسان کرد تا انتظار معامله‌گران برای بازگشت قیمت به مرز بالاتر ضعیف‌تر شود. همچنین اونس طلا نیز در اولین روز معاملات خود با افت کمتر از یک درصد آغاز به کار کرد، اما در پایان روند مثبتی را به ثبت رساند، این در شرایطی است که کارشناسان رشد تقاضا در بازار نقدی و پیش بینی از افزایش بیشتر بهای طلا در بازارهای جهانی را عامل اصلی تقویت بهای سکه و جدا شدن مسیر آن از اونس و دلار عنوان می کنند.

    به این ترتیب روز گذشته بازار آتی سکه نیز به تبعیت از قیمت سکه نقدی روند مثبتی را به ثبت رساند، به طوری که هر پنج سر رسید این بازار با روند افزایشی رو به رو شد، بر این اساس سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 206 هزار تومان، افزایش 0/11 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت 96 با قیمت یک میلیون و 248 هزار تومان رشد 0/01 درصدی را به ثبت رساند. از طرفی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و 294 هزار تومان به فروش رسید و تغییر قیمت مثبت 0/11 درصدی را تجربه کرد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده نیز با نرخ یک میلیون و 338 هزار تومان معامله و با رشد 0/17درصدی رو به رو شد. در پایان نیز سررسید آبان سال 96 با قیمت یک میلیون و 387 هزار تومان معامله شد و نسبت به روز یکشنبه افزایش0/23 درصدی را به ثبت رساند.

    نگاهی به بازار نقدی

    روز دوشنبه، سکه تمام بهار آزادی نیز یک بار دیگر برخلاف قیمت دلار حرکت کرد. سکه که روز یکشنبه برخلاف کاهش قیمت دلار در مسیر افزایشی قرار گرفته بود، روز دوشنبه نیز چنین سرنوشتی را تجربه کرد. در سومین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی با هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و 192 هزار تومان رسید. به گفته بخشی از فعالان، افزایش جزئی اونس تا ساعت 3 بعدازظهر در این افزایش قیمت تاثیر داشت. افزایش سنتی تقاضا در آستانه پایان سال شمسی و خوش‌بینی نسبت به روند بهای اونس در بازارهای جهانی دو عامل اثرگذار در قیمت سکه هستند.

    برچسب ها