عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه:

روند نزولی بورس ناشی از بی ارزش بودن شرکت‌ها نیست

عصر بازار: تداوم روند نزولی بازار سرمایه مبنای علمی نداشته و به دلیل بی ارزش بودن سهام شرکت‌ها نیست.

روند نزولی بورس ناشی از بی ارزش بودن شرکت‌ها نیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، حسن فاطمی، کارشناس ارشد اقتصاد در ارزیابی روند کنونی بازار و روند نزولی آن گفت: روند نزولی بازار روند منطقی و علمی ندارد و بیش از هر چیز به دلیل جو روانی حاکم بر آن است.

    وی افزود: انتظار فعالان اقتصادی به کاهش چند باره قیمت ها، آنها را در حالت احتیاط نگه داشته و همین حرکت دست به عصای آنها روند رکودی بازار را تشدید کرده است.

    این کارشناس اقتصادی در خصوص برخی تصمیمات از سوی متولیان هشدار داد و گفت: در شرایطی که حجم قابل توجهی از بازار سرمایه در اختیار شرکت های پتروشیمی است پس این توقع وجود دارد که متولیان در اتخاذ تصمیمات مربوط به این گروه توجه بیشتری را لحاظ کنند.

    فاطمی در ادامه نرخ مصوب برای خوراک پتروشیمی ها را مدنظر قرار داد و تصریح کرد: هنگامی که  قیمت محصولی مانند متانول در بازارهای جهانی 500 دلار بود متولیان  نرخ خوراک برای پتروشیمی‌ها را 13 سنت در نظر گرفته اند تا به این صنعت و بازار کمک کنند.

    وی افزود: در حال حاضر هم که قیمت متانول 220 دلار است باز هم متولیان نرخ خوراک را در همان رقم نگه داشته اند و این اقدام نه به نفع صنعت و نه به نفع بازار است.

    به گفته این کارشناس اقتصادی در حال حاضر نرخ‌هایی که بر صنایع مختلف مانند پتروشیمی، سنگ آهن و ... اعمال می‌شود توجیه اقتصادی ندارد و باید متولیان در مورد آن تجدید نظر کنند.

    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه در حال حاضر رکود انتظاری بر اقتصاد کشور حاکم است تصریح کرد: وقتی چنین رکودی بر اقتصاد حاکم است، حال و روز این چنینی برای بازاری مانند بورس به دلیل بی ارزش بودن شرکت‌ها نیست، بلکه به دلیل ابهامات موجود در صنایع مختلف است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو