عصر خودرو

حمایت ایروان از ایجاد منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اوراسیایی

عصر بازار- وزیر امور خارجه ارمنستان گفت، ایروان از ایده ایجاد منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیایی حمایت می کند.

حمایت ایروان از ایجاد منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اوراسیایی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، وزیر امور خارجه ارمنستان گفت، ایروان از ایده ایجاد منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیایی حمایت می کند.

    ادوارد نلبندیان، وزیر امور خارجه ارمنستان گفت، ارمنستان به شکلی فعالانه از احتمال ایجاد یک منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیایی حمایت می کند.

    وی با اشاره به چشم اندازهای بسیار خوب جذب شرکت های ایرانی به بازار ارمنستان تاکید کرد، تهران و ایروان به ارتقاء فرصت های سرمایه گذاری برای همکاری های دو جانبه ادامه می دهند.

    نلبندیان گفت: «یک گام مهم در این مسیر معافیت اخذ ویزا بین دو کشور است که موجب تعمیق روابط تجاری و اقتصادی دو جانبه خواهد شد.»

    روز سه شنب، ایگور شوالوف، معاون وزیر خارجه روسیه قرار است با سفر به ایران در مورد ایجاد منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیایی با مقامات کشورمان رایزنی کند.

    اتحادیه اقتصادی اوراسیایی که از سال 2015 کار خود را آغاز کرده، یک بلوک سیاسی، اقتصادی منطقه ای است که با ابتکار روسیه ایجاد شده و هدف از آن تسهیل جریان کالا و خدمات بین کشورهای عضو است.

    در دسامبر 2016، رئیس جمهور ارمنستان گفته بود تهران و این اتحادیه ممکن است با امضای موافقتنامه ای راه را برای انعقاد یک موافقتنامه کامل تجارت آزاد هموار سازند.

    برچسب ها