عصر خودرو

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد

برنامه جدید کاهش تولید نفت روسیه در ماه فوریه

عصر بازار- وزیر انرژی روسیه با بیان اینکه امروز با زنگنه مسائل مختلفی را در حوزه نفت و گاز و همچنین توافق اوپک گفت‌وگو می‌کنند، اعلام کرد: برنامه جدید کاهش تولید نفت را براساس توافق اوپک در ماه فوریه اجرا می‌کند.

برنامه جدید کاهش تولید نفت روسیه در ماه فوریه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس،‌ الکساندر نواک رئیس انرژی روسیه روز گذشته در پاسخ به خبرنگاران اعلام کرد؛ روسیه در آستانه اجرای برنامه ماه فوریه برای کاهش تولید نفت براساس توافق اوپک است.

    نواک در پاسخ به این سؤال که میزان کاهش تولید نفت روسیه در ماه فوریه چقدر خواهد بود، گفت: «اکنون در حال جایگزین کردن برنامه جدید کاهش تولید برای ماه فوریه هستیم».

    براساس این گزارش،الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه و بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران درنظر دارند تا امروز درباره طیف گسترده‌ای از مسائل از جمله توافق کاهش تولید نفت بحث و گفت‌وگو کنند.

    نواک اعلام کرد: فهرستی از مسائل و موارد گفت‌وگو مشخص شده و مسائل نفت و گاز و وضعیت بازار از جمله آنها خواهد بود.

    همچنین از آنجایی که ایران و روسیه جزو طرف‌های توافق کاهش تولید نفت هستند که در وین اتریش امضا شد، در این باره هم گفت‌وگو خواهیم کرد. در 10 دسامبر 2016 کشورهای اوپک و غیراوپک توافقی را برای کاهش تولید نفت امضا کردند.

    براساس این توافق، 11 کشور غیراوپکی نظیر آذربایجان، بحرین، برونئی، اکوادور، قزاقستان، مالزی، گینه، مکزیک، عمان، روسیه و سودان برای کاهش تولید حدود 600 هزار بشکه در روز توافق کردند، همچنین کشورهای اوپک هم توافق کردند که روزانه 1.2 میلیون بشکه تولید خود را کاهش دهند. این توافق به مدت 6 ماه از ابتدای سال جدید میلادی اجرا خواهد شد. اخیراً روسیه اعلام کرده بود که احتمالاً توافق 6 ماهه اوپک تمدید می‌شود.

    برچسب ها