عصر خودرو

معاون اقتصادی بانک مرکزی:

میانگین نرخ سود بین بانکی ۱۸.۹ درصد است

عصر بازار- پیمان قربانی گفت: میانگین نرخ سود بین بانکی ۱۸.۹ دهم درصد است و نرخ ۲۶ درصد درست نیست.

میانگین نرخ سود بین بانکی ۱۸.۹ درصد است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، پیمان قربانی در مورد نرخ سود بانکی‌اظهار داشت: در سال گذشته طی چند مرحله نرخ سود را تعدیل کردیم و این اتفاق، متناسب با تحولات در نرخ تورم و شرایط کشور، رخ داد.

    وی با بیان این که یکی از موارد مهم برای بانک مرکزی سیاست‌گذاری و نظارت بر وضعیت نرخ سود است، گفت: آنچه اتفاق افتاده این است که طی سه سال گذشته نرخ تورم تغییر کرده و نظام بانکی نیز سعی در کاهش نرخ‌ سود داشته است. در این راستا شورای پول‌ و اعتبار و بانک مرکزی با پیشنهادهایی که داشتند و توصیه هایی که به بانک‌ها کردند هماهنگی‌ها صورت گرفت و مقرر شد تا در چند مرحله کاهش نرخ سود انجام شود.

    قربانی ادامه داد: در نهایت در مقایسه با شرایط ابتدایی، نرخ‌ها کاسته شدند.  درجه رعایت نرخ‌ سود مصوب از سوی بانک‌ها بهتر شده است. البته ممکن است تخلفاتی هم در برخی از بانک‌ها باشد که به آنها نیز رسیدگی می‌شود.

    معاون اقتصادی بانک مرکزی گفت: اما آنچه در خصوص نرخ سود بانکی مطرح است تنها به بحث تورم خلاصه نمی‌شود. در کنار نرخ تورم، شرایط نظام بانکی و وضعیت سایر دارایی‌های مالی نیز مد نظر قرار می‌گیرد و هر زمان که نیاز باشد در این زمینه تصمیم لازم اتخاذ خواهد شد.

    وی افزود: با توجه به شرایطی که داشته‌ایم به نظر می‌رسد که حفظ همین نرخ‌ها فعلا مناسب باشد و در آینده هم هر زمان احساس شود که لازم است تصمیم جدیدی اتخاذ شود کارهای کارشناسی آن انجام خواهد شد.

    قربانی در پاسخ به این پرسش که میانگین نرخ سود بین بانکی در حال حاضر چقدر است؟ ، گفت: میانگین سود بین بانکی 18.9  درصد است و نرخ 26 درصد که در برخی رسانه‌ها عنوان شده، واقعیت ندارد.

    وی افزود: نرخ سود بین بانکی از 17 تا 24 درصد متغیر است و میانگین آن 18.9 درصد است. بانک‌ها هم ممکن است برای افراد مختلف نرخ‌های گوناگونی بین همین ارقام در نظر بگیرند.

    برچسب ها