عصر خودرو

۲ عاملی که امروز ارزش دلار راکاهش داد

عصر بازار- تداوم بلاتکلیفی در افزایش نرخ بهره دلار از سوی بانک مرکزی آمریکا و همچنین ابهامات نسبت به سیاستهای احتمالی اروپا، ارزش این ارز بین المللی را کاهش داد.

۲ عاملی که امروز ارزش دلار راکاهش داد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، تداوم بلاتکلیفی نسبت به زمان افزایش نرخ بهره دلار در آمریکا در کنار ابهامات نسبت به سیاست های اتحادیه اروپا باعث شد تا ارزش دلار در مبادلات امروز بازار جهانی ارز کاهش یابد.

    عدم وجود چشم انداز روشن نسبت به زمان افزایش نرخ بهره دلار از سوی بانک مرکزی آمریکا و همچنین سیاستهای اروپا باعث شده است که سرمایه گذاران نسبت به سرمایه گذاری در این ارز نگران باشند و اقبال این ارز در بازار کاهش یابد.

    به طور کلی بانک مرکزی آمریکا در حالی از برنامه ریزی برای افزایش بهره دلار و در نتیجه بالا رفتن غیر مستقیم ارزش این ارز در بازار سخن می گوید که دولت جدید آمریکا تمایلی برای افزایش ارزش دلار در بازار ندارد.

    دولت ترامپ معتقد است که ارزش دلار بیش از حد در بازار بالا رفته و به همین دلیل تراز تجاری این کشور به شدت تحت تأثیر قرار گرفته و کاهش یافته است.

    ترامپ و مشاوران اقتصادی وی معتقدند کاهش ارزش دلار می تواند به بهبود اوضاع اقتصادی، اشتغال و کسب و کار در این کشور منجر شود.

    قرار است طی روزهای آینده هیئت مدیره بانک مرکزی آمریکا نخستین جلسه خود در سال 2017 را برگزار کنند و به گفته جنت یلن، رئیس کل بانک مرکزی آمریکا، افزایش نرخ بهره دلار از جمله موضوعاتی خواهد بود که در نشست مورد بررسی خواهد گرفت.

    بر اساس همین دو دیدگاه متفاوت در سطح حاکمیت پولی آمریکا، پیش بینی می شود در آینده نزدیک و با نزدیک شدن زمان برگزاری نشست بانک مرکزی آمریکا شاهد بالا گرفتن اختلافات بین دولت ترامپ و بانک مرکزی آمریکا باشیم.

    پیشتر قرار بر این بود که با بهبود اوضاع اقتصادی در آمریکا، بانک مرکزی این کشور به تدریج نرخ بهره دلار را افزایش دهد و سالانه در مراحل مختلف بهره دلار افزایش یابد اما ابهامات نسبت به سیاست های پولی در آمریکا چشم انداز نامعلومی را در برابر سرمایه گذاران قرار داده است.

    به گزارش راشاتودی، طی معاملات امروز ارزش دلار 0.2 درصد در برابر ارزهای دیگر ارزهای بین المللی کاهش یافت.

    در بازار امروز ارزش یورو 0.1 درصد افزایش یافت و به 1.0602 رسید.

    ارزش پوند انگلیس افزایش بیشتری را نسبت به یورو تجربه کرد و با 0.4 صعود به 1.2448 دلار رسید.

    ارزش ین اما در برابر دلار 0.2 درصد کاهش یافت و به 113.07 ین در برابر دلار رسید.

    برچسب ها