عصر خودرو

پنجمین هیات تجاری و بانکی اسلواکی به ایران می آید

سفر معاون نخست‌وزیر و ۲ وزیر اسلواکی به تهران در نیمه اسفند

عصر بازار- یک هیات بلندپایه تجاری- بانکی از اسلواکی به سرپرستی معاون نخست‌وزیر و با حضور وزیران اقتصاد و دارایی این کشور نیمه اسفندماه برای رایزنی با همتایان خود به تهران سفر می‌کند.

سفر معاون نخست‌وزیر و ۲ وزیر اسلواکی به تهران در نیمه اسفند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، قرار است «پیتر پلگرینی» معاون نخست‌وزیر در امور سرمایه گذاری، «پیتر کاژیمیر» وزیر اقتصاد و «پیتر ژیگما» وزیر دارایی جمهوری اسلواکی در این سفر، یک تفاهمنامه همکاری با وزارت امور اقتصادی و دارایی امضا کنند.
    بازدید از پارک علم و فناوری پردیس از دیگر برنامه های این هیات است.
    هیات تجاری اسلواکی شامل 40 فعال اقتصادی به نمایندگی از 35 شرکت این کشور هفدهم اسفندماه در اتاق تهران حاضر می‌شود. فعالان اقتصادی عضو اتاق تهران نیز می‌توانند پس از ثبت‌نام در سایت اتاق، برای دیدار و مذاکره مستقیم با نمایندگان شرکت‌های اسلواکی آمادگی خود را اعلام کنند.
    با توجه به حضور «دوسان ککتی» مدیرعامل اگزیم بانک اسلواکی و «پیتر هولیچکا» مدیر دپارتمان سیستم‌های پرداخت و مدیریت ریسک بانک ملی اسلواکی، در این هیات میزگردی با نمایندگان بانک‌های ایرانی در اتاق تهران برگزار می‌شود تا راه‌های توسعه روابط بانکی و تسهیل مراودات پولی با اتحادیه اروپا از طریق اسلواکی بررسی شود.
    شرکت‌های حاضر در پنجمین هیات تجاری اسلواکی در زمینه هایی چون معدن و صنایع معدنی، سنگ‌آهن و فرآوری مواد معدنی، حمل‌ونقل و لجستیک، صنعت لاستیک و تایر، اکتشاف و تولید نفت، مواد شیمیایی و پتروشیمی، خدمات فنی و مهندسی، ساخت‌وساز، صنعت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آموزش، صنعت چوب و مبلمان، مشاوره و سرمایه‌گذاری، فاینانس و بانکداری فعالیت می کنند.

    * سابقه حضور هیات اسلواکی
    نخستین هیات تجاری اسلواکی سال 1387 در اتاق تهران با فعالان بخش خصوصی دیدار و گفت‌وگو کرد. 6 سال بعد در تیرماه 1393 یک هیات تجاری 36 نفره از اتاق تهران به براتیسلاوا سفر کرد.
    با موفقیت‌هایی که در روند مذاکرات ایران و غرب و رفع تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران رخ داد، تعاملات بخش خصوصی 2 کشور سرعت بیشتری گرفت.
    در خردادماه 1394 هیات دوم اسلواکی به تهران آمد و چند ماه بعد در دی ماه 1394 پیتر کاژیمیر که در آن زمان وزیر دارایی اسلواکی بود، به همراه یک هیات تجاری برای پیگیری روند مذاکرات به ایران سفر کرد.
    چهارمین هیات تجاری اسلواکی نیز هفدهم اسفندماه 1394 به ریاست «وازیل هوداک» وزیر اقتصاد آن زمان، در تهران حاضر شد.
    «براتیسلاوا» پایتخت اسلواکی، از مکان‌های اصلی فعالیت بانک‌های بین‌المللی است؛ به طوری که «مسعود خوانساری» رییس اتاق تهران، پارسال هنگام میزبانی از یک هیات تجاری اسلواکی، این کشور را سرزمین بانک‌های بین‌المللی خواند.
    به گزارش ایرنا، اول اسفندماه «عبادالله مولایی» سفیر اکرودیته جمهوری اسلامی ایران در براتیسلاوا با معاون نخست وزیر اسلواکی در امور سرمایه گذاری دیدار کرد.
    آنان با بررسی آخرین وضعیت تحولات و چشم انداز مناسبات اقتصادی، تجاری و بانکی 2 طرف، درباره برنامه های دیدار آتی هیات بلندپایه اقتصادی این کشور از ایران، تبادل نظر کردند.

    برچسب ها