عصر خودرو

وزیران نفت ایران و عراق یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند

عصر بازار- وزیران نفت جمهوری اسلامی ایران و عراق روز دوشنبه در پایان مذاکرات خود در بغداد، یک یادداشت تفاهم همکاری در زمینه های مختلف نفت و گاز امضا کردند.

وزیران نفت ایران و عراق یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، در بخش هایی از این یادداشت تفاهم همکاری، به توسعه میادین نفت و گاز مشترک مرزی، صدور خدمات فنی و مهندسی، صادرات کالا و همکاری در زمینه نفت و مشتقات آن اشاره شده است.
    همچنین کمک به بازسازی زیرساخت های پالایشگاه های نفت و گاز عراق توسط ایران از دیگر بندهای این یادداشت تفاهم همکاری است.
    'بیژن زنگنه' وزیر نفت کشورمان و 'جبار اللعیبی' وزیر نفت عراق همچنین در مورد صادرات نفت کرکوک از طریق یک خط لوله که از اراضی ایران عبور می کند به تفاهم رسیدند و قرار شد یک مشاور بین المللی پیرامون توجیه فنی و اقتصادی این طرح معرفی شود.
    اعطای بورسیه های دانشگاهی به دانشجویان عراقی برای تحصیل در رشته های بالادستی نفت و گاز از دیگر بندهای مهم این یادداشت تفاهم همکاری است.
    دو طرف توافق کردند که در چارچوب این یادداشت تفاهم همکاری یک کمیته مشترک برای پیگیری تصمیمات و تفاهمات صورت گرفته تشکیل شود.
    وزیر نفت کشورمان صبح امروز دوشنبه درراس هیاتی وارد بغداد شد و طی مذاکرات مشترک با وزیران نفت و برق عراق درباره همکاری های دو جانبه در زمنیه های نفت و انرژی بحث و گفت وگو کرد.

    برچسب ها