عصر خودرو

ایران ۱۵۰ میلیارد بشکه ذخیره نفت دارد

عصر بازار- شین هوا با اشاره به کشفیات جدید منابع نفتی در کشورمان خاطر نشان کرد که ایران دارای ۱۵۰ میلیارد بشکه ذخیره نفت است.

ایران ۱۵۰ میلیارد بشکه ذخیره نفت دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه «خبری عصربازار» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان, شین هواگفت: این آمار ثابت می‌کند که ایران به دلیل چنین منابع غنی چهارمین دارنده بزرگ نفت دنیاست.

    در همین حال در گزارش خبرگزاری چین آمده است که ایران هر از چند گاهی منابع تازه‌ای از نفت و گاز در استان‌های مختلف کشف می‌کند.

    شین هوا در گزارش خود به استان لرستان به عنوان یکی از مناطقی اشاره کرده است که در آن مقادیر قابل توجهی از نفت و گاز از جمله نفت و گاز شیل کشف شده است.

    «نفت شیل»، نفتی است که از طریق عملیات ویژه از سنگ‌های نفت‌زا (شیل نفتی) استخراج می‌شود. منابع این نوع نفت در پهنه وسیعی از طبیعت و در کنار آب‌های شیرین، دریاچه‌های شور و باتلاق‌های رسوبی یافت می‌شود.

    شین هوا می‌نویسد: این ذخیره بزرگ نفتی ایران نزدیک به 2 میلیارد بشکه برآورد شده و از این نوع نفت برای مصارف صنعتی استفاده می‌شود.

    شین هوا در ادامه یادآور شده است: ایران به جز این مورد، پیشتر و در سال 2015 میلادی نیز در استان لرستان موفق به کشف یک ذخیره بزرگ نفتی دیگر شده بود.

    این در حالیست که سید صالح هندی مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اخیرا و در تشریح جزئیات اکتشاف‌های جدید انرژی در کشور گفت: در دوره فعالیت دولت یازدهم تاکنون در مجموع 9 میدان گازی، چهار میدان نفتی و یک مخزن نفتی جدید با ظرفیت 5. 6 میلیارد بشکه نفت درجا و بیش از 644 میلیارد فوت مکعب گاز درجا کشف شده است.

    برچسب ها