عصر خودرو

روز گذشته رقم خورد؛

نوسان بهای سکه در بازار آتی

عصر بازار- سکه معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی روز گذشته به ۲ هزار و ۴۸۹ قرارداد و ارزش ۳۴۲ میلیارد ریال رسید.

نوسان بهای سکه در بازار آتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه «خبری عصر بازار» به نقل از بورس ایران، در دومین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی معاملات خود را با کاهش قیمت نسبت به روز شنبه آغاز کرد. در ادامه روز به‌دلیل ادامه افت دلار، سکه در بازار نقدی کاهش بیشتری را تجربه کرد، اما بعد از ظهر همین روز تغییر مسیر داد و افزایش اندکی را به ثبت رساند که کارشناسان دلیل اصلی این روند متغیر در بازار آتی را افت و خیز بهای سکه در بازار نقدی عنوان کردند.

    به این ترتیب روز گذشته هر پنج سر رسید بازار آتی روند متفاوتی را تجربه کردند، به طوری که سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 204 هزار تومان، کاهش 0/03 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت 96 با قیمت یک میلیون و 248 هزار تومان رشد 0/32 درصدی را به ثبت رساند. از طرفی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و 292 هزار تومان به فروش رسید که تغییر قیمتی جدیدی را نسبت به روز شنبه تجربه نکرد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 336 هزار تومان معامله و رشد 0/02درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال 96 با قیمت یک میلیون و 383 هزار تومان معامله شد و نسبت به روز شنبه ثابت باقی ماند.

    نگاهی به بازار نقدی

    روز یکشنبه، سکه تمام بهار آزادی در برابر اثرپذیری از افت قیمت دلار مقاومت کرد. در دومین روز هفته، شاخص بازار ارز 7تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت 3 هزار و 790 تومان رسید. با وجود افت قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی کاهشی را ثبت نکرد و با هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و 191 هزار تومان رسید. در سوی دیگر در بازار موازی دلار، تقاضای محدود در کنار احتیاط معامله‌گران دو عاملی بودند که زمینه‌ساز افت قیمت ارز شدند. بی‌توجهی سکه به افت قیمت دلار را می‌توان به منزله استقلال قیمت این فلز گرانبها از ارز یاد شده در روز یکشنبه دانست.

    همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب 640 و 344 هزار تومان داد و ستد شد.

    برچسب ها