عصر خودرو

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین مناطق نفت خیز جنوب با چینی‌ها

عصر بازار- مسئول کارگروه توسعه میادین مناطق نفت‌خیز جنوب از امضای تفاهم‌نامه با یک شرکت چینی برای توسعه میادین رگ‌سفید، کرنج و پارسی خبر داد و گفت: امضای این تفاهم نامه به زودی صورت می‌گیرد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین مناطق نفت خیز جنوب با چینی‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، با اعلام خبر فوق افزود: تفاهم‌نامه‌ای که قرار است برای توسعه میادین مذکور امضاء شود مانند سایر تفاهم‌نامه‌ها به این صورت است که اطلاعات مورد نیاز جهت تهیه طرح توسعه پس از امضای تفاهم نامه و قرارداد حفظ محرمانگی، به شرکت متقاضی داده می‌شود و این شرکت باید طی 6 ماه طرح خود را آماده کند. البته جلساتی در خلال شش ماه در قالب کارگروه‌هایی به نام JWG برگزار می‌شود تا میزان پیشرفت بررسی شود.

    وی افزود: سرانجام طرح‌های توسعه‌ای که از شرکت‌های دیگر خواهیم گرفت، زیرا ممکن است برای هر میدان سه تا چهار طرح گرفته شود، آنالیز می‌شوند و سرانجام یک طرح نهایی شده و برای انجام مناقصه در اختیار شرکت ملی نفت ایران قرار می‌گیرد.

    محمدی در ادامه با اشاره به این‌که مشارکت در توسعه چهار میدان رگ‌سفید، کرنج، پارسی و شادگان طبق مصوبه هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران به مناطق نفت‌خیز جنوب واگذار شده است، تصریح کرد: مناطق نفت‌خیز جنوب می‌تواند در این راستا و برای توسعه چهار میدان مذکور تفاهم‌نامه امضاء کرده و با شرکت‌های متقاضی صاحب صلاحیت مذاکره کند. تاکنون نیز تفاهم‌نامه‌هایی با چندین شرکت امضاء شده و اطلاعات این میادین به شرکت‌های مختلف داخلی و خارجی داده شده است.

    وی در مورد زمان برگزاری مناقصه‌ای برای توسعه چهار میدان رگ‌سفید، کرنج، پارسی و شادگان توضیح داد: این مناقصه سال آینده برگزار می‌شود. البته باید منتظر ماند و طرح‌هایی که از سوی شرکت‌های متقاضی ارائه می‌شود را بررسی کرد. ممکن است نام چند شرکت در پالایش اولیه حذف شود و این شرکت‌ها به مناقصه نرسند. تا زمانی که شرکت‌های متقاضی طرح خود را برای توسعه میادین ارائه ندهند توانایی آنها در دستیابی به اهداف مورد نظر به طور کامل مشخص نمی شود.

    برچسب ها